برگزاري هشتمين كنگره سراسر ادبيات غدير در قم

خبرگزاری رسانيوز , 18 آذر 1386 ساعت 18:04

هشتمين كنگره سراسري ادبيات غدير به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و با مشاركت انجمن هنرهاي ادبي استان قم برگزار مي‌شود.


به گزارش خیمه، محمدعلي مجاهدي، دبير هشتمين كنگره سراسري ادبيات غدير، در نشستي با خبرنگاران گفت: اين كنگره به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و با مشاركت انجمن هنرهاي ادبي استان قم، پنجم دي‌ماه به مدت دو روز با حضور هنرمندان و هنردوستان در قم برگزارخواهد شد. 

دبير اجرايي اين كنگره نيز اظهار داشت: هشتمين كنگره سراسري ادبيات غدير در سه بخش داستان، شعر و نثر ادبي برگزار مي‌شود. 

حجت الاسلام روشن سلیمان آخرين مهلت ارسال آثار را سي‌ام آذرماه اعلام كرد و افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را به نشاني قم ـ خيابان ساحلي ـ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم ـ دبيرخانه كنگره سراسري ادبيات غدير ارسال و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 7741960-0251 تماس برقرار كنند. 

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، در اين نشست با اشاره به برگزاري هشتمين كنگره سراسري ادبيات غدير در قم، گفت: حادثه غدير يكي از رويدادهاي مهم در تاريخ اسلام است. 

حجت الاسلام حمید رسایی با اينكه غدير در طول دير اسلام نقش بسته و نسبت به آن دين زيادي برگردان داريم، افزود: بايد غدير كه هويت اصلي راه و مكتب پيامبر اكرم (ص) است، پاس داشته و از تمام ابزار براي پيامبر غدير استفاده كرد. 

وی تلاش دشمنان اسلام براي فراموش كردن حادثه غدير را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در طول تاريخ تلاش‌هاي فراواني شده تا غدير به فراموشي سپرده شود اما با همه اين تلاش‌ها اين حادثه مهم هنوز در دل‌ها جا دارد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصريح كرد: غدير ثابت نگه داشتن اصالت انساني براساس مباني شعارهايي است كه پيامبر (ص) براساس آن به بعثت رسيده است.

رسایی خاطرنشان كرد: غدير عقلي و نقلي است و سينه به سينه نقل شده كه كتابت و شعر يكي از آنهاست. زيرا ادبيات از اهميت خاصي برخوردار است. 

وي يادآور شد: با توجه به اينكه از ابتد تاريخ حادثه غدير به شعر در آمده است، بر همين اساس اداره كل ارشاد با همكاري انجمن شعر و ادبيات داستان استان، هشتمين كنگره سراسر ادبيات غدير را برگزار مي‌كند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پايان گفت: با اينكه همه هنرها به طور گسترده به موضوع حادثه غدير نپرداخته‌اند، اما هنر شعر از روز نخست تلاش‌هاي مهمي را داشته است. 

نشاني سايت اينترنتي كنگره سراسري ادبيات غدير نيز به نشاني www.ghadir86.com است.





کد مطلب: 410

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/410/برگزاري-هشتمين-كنگره-سراسر-ادبيات-غدير-قم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir