کد مطلب : ۴۱۸۱
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:
بیان مسائل اعتقادی باید در رأس امور تبلیغی باشد
وی سخن از توحید و خداشناسی را اولین گاه در سیر حرکتی انبیاء در مسائل تبلیغی عنوان کرد و افزود: «ابزار انبیاء برای طرح مسائل اعتقادی تحکیم بنیادهای اصولی و اعتقادی با کمک عقلانیت و فطرت بوده که این دو اصل با ریشههای درونی اساس انسان مطابق است.»
عضو هیأت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، سرلوحه کار تبلیغی را بازشناسی فطرت درونی انسانها عنوان کرد و گفت: «در مجالس گفتوگو و موعظه باید افراد را به تجدید عهد با میثاق درونی خود که ودیعهای الهی است ترغیب کرد.»
سبحانی افزود: «یک مبلغ باید فطرت خاموش و غیر فعال درونی انسان را پیدا کند و آن را بر اساس برهان و حجت و نه زور و تزویر ارتقاء بخشد.»
وی با بیان اینکه «مبلغ باید بر سه محور اساسی موعظه، مجادله و منطق گفتوگو تسلط داشته باشد»، خاطر نشان کرد: «باید فرصتی فراهم کرد تا مخاطب پرسشگر را ترغیب به طرح مسئله و مشکل کند.»
سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا نيز با حضور در این همایش، انتقال موضوع رفتار اجتماعی و رعایت مقررات و انضباط در مجالس مذهبی توسط مبلغان را گام مؤثری در پیشبرد هرچه بهتر اداره امور ترافیکی عنوان کرد.