تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۰۸
۰
کد مطلب : ۴۲۱۶

ویژه برنامه‌های محرم از شبکه تهران اعلام شد

ویژه برنامه‌های محرم از شبکه تهران اعلام شد
به گزارش خیمه، این عشق ارغوانی، خورشید انتظار، کاروان عاشورایی، محافل حسینی، 60 حسینیه، یاران عشق، سخنرانی مذهبی، سخنرانی های کوتاه، سینمایی عاشورائیان، انیمیشن تعزیه خوانی، عطرعاشقی، تانیایش و... از جمله برنامه هایی است که در ایام محرم از شبکه تهران پخش می شوند.

ویژه برنامه این عشق ارغوانی که برنامه ای ترکیبی است که از شب اول محرم تا شب سیزدهم محرم هر شب با حضور کارشناسی حجج الاسلام خاتمی، نقویان، رنجبر، شیخ اسلامی، علی پناه، محمدیان، صدیقی، میر باقری و با اجرای مهیار مهر آذر پخش می شود.

 شعر عاشورایی (گفتگو با شعرا در باره عاشورا)، گفتگو با هنرمندان در عرصه های مختلف با اجرای سید محمد سادات اخوی، روایت قیام عاشورا با صدای بهروز رضوی، برگزیده ای از کتاب فتح خون شهید مرتضی آوینی، مقتل خوانی حجه الاسلام ثمری در کربلا، گفتگو با هیات های مذهبی، اعضاء و مسئولین و طرح سوالات معرفتی از آنها، مداحی و گفتگو با مداحان، پخش سخنان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص عاشورا، پخش وله های مناسبتی و... از دیگر بخشهای این برنامه است.

عشق ارغوانی به تعداد 14 برنامه به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند و پرویز امیری تهیه می شود.


خورشید انتظار نام برنامه ای است که با همکاری مرکز مهدویت با موضوع سید الشهدا(ع)، انقلاب، انتظار با حضور حجه الاسلام نیلی پور و ... در 30 برنامه 10 دقیقه ای به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند ساخته می شود.


برنامه 60 حسینیه به معرفی 60 حسینیه در تهران و شهرستانهای استان تهران و قدمت، تاریخچه، معرفی مشخصات و فعالیتهای آنها می پردازد، این برنامه از 60 قسمت 15 دقیقه ای تهیه شده است.


برنامه تا نیایش نیز به صورت زنده به موضوع نهضت وقیام امام حسین(ع) می پردازد و همچنین برنامه عطر عاشقی که جمعه ها پخش می شود، به موضوع سید الشهدا(ع) و انتظار اختصاص یافته است. 


محافل حسینی همچون سالهای گذشته با حضور در مجالس عزاداری حال و هوای این گونه محافل را به مخاطب منعکس می کند، مداحان این برنامه محمد رضا طاهری، سعید حدادیان و... هستند.


پخش ویژه برنامه یاران عشق، شرح حال 72 تن از اصحاب سید الشهدا(ع)، پخش برنامه سخنرانی در دو بخش سخنرانی مذهبی و سخنرانی کوتاه با حضور کارشناسانی چون حجج الاسلام رئیسی، طباطبایی، صدیقی، نظری منفرد، حائری شیرازی، جاودان، خوانساری و پخش دعای کمیل از دیگر برنامه های گروه معارف در این ایام است.


گروه های برنامه ساز دیگر شبکه نیز ویژه این ایام برنامه های متعددی تدارک دیده اند:
گروه کودک و نوجوان دربرنامه های نردبان و رنگین کمان و در آیتم های ویژه به صورت مفصل به قیام سید الشهدا(ع) و حماسه حسینی می پردازد، همچنین فیلم سینمایی عاشورائیان و انیمیشن تعزیه خوانی (روایت عاشورا، تولید مرکز فرهنگی هنری صبا) ویژه کودکان ونوجوانان را در این ایام پخش می نماید.


گروه اجتماعی نیز با پخش برنامه کاروان عاشورایی ویژه شهدای دفاع مقدس در روز های عاشورا به تعداد 30 برنامه 10 دقیقه ای و دعوت از کارشناسان و پخش وله و پلی بک های مناسب این ایام در برنامه های صبح تهران، به خانه برمی گردیم و تهران 20 و انعکاس فعالیتها و حرکتهای مردمی در برنامه های در شهر و در استان به موضوعات مرتبط با مقوله محرم و قیام امام حسین(ع) در این ایام اقدام می نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما