تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۴۷
۰
کد مطلب : ۴۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

افزایش سطح آگاهی مداحان نتایج مثبت خواهد داشت

افزایش سطح آگاهی مداحان نتایج مثبت خواهد داشت
به گزارش خیمه، مديرکل تبلیغات اسلامی فارس در تبيين اجراي طرح هاي باقيمانده سالجاري ضمن بيان مطلب فوق به خبرنگاران گفت : اين آموزش اخيرا در طرحي كه از سوي سازمان تبليغات اسلامي تدوين شده است با عنوان " طرح ريحانه" لحاظ شده است تا بدين وسيله دانش اينگونه خواهران مبلغه در زمينه دين و آموزه‌هاي ديني افزايش يابد.

حجت الاسلام خوشنويس افزود: هم اينك يكي از مشكلات موجود در جامعه تبليغي، فضاي تبليغي بانوان مبلغه‌است كه بسامان نيست و اينگونه بانوان در اين زمينه از دانش و اطلاعات كافي‌حوزوي برخوردار نيستند و همين امر بعضا خود موجب مشكلات فراوان در خصوص انتقال آموزه‌هاي ديني به مخاطبان و مستمعان شده است.

وي ادامه داد: همچنين آموزش مداحان و تشكل‌هاي ديني ازجمله رويكردهاي اساسي تبليغات اسلامي است زيرا به هر ميزان كه دانش، سطح آگاهي، بينش واطلاعات اين دسته از مروجين آموزه‌هاي ديني افزايش يابد به همان نسبت نيز اثرات و نتايج مثبت آن را در جامعه شاهد خواهيم بود.

مديرکل تبليغات اسلامي فارس گفت: با هدف ساماندهي و حمايت ازكانون‌ها و تشكل‌هاي ديني، هم اينك ‪ ۱۲۵‬كانون،‪ ۲۶۵‬هيات مذهبي، ‪۱۵‬انجمن و ‪ ۹۸‬قشرتاثيرگذار اعم از مبلغ، طراح، نقاش،شاعركه‌به نحوي فعاليت‌هاي آنان در حوزه دين و مسايل ديني تاثير گذار است مورد حمايت تبليغات اسلامي استان فارس قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خوشنويس در بخش ديگري از مطالب خود اظهار داشت: بسط و گسترش مفاهيم قرآني و تفسير و نيز تشكل‌هاي قرآني از دير باز در تاريخ فرهنگي ما مورد كم لطفي قرار گرفتند ولي هم اينك با توجه به اتحاديه‌اي كه در اين راستا تشكيل شده است اميدداريم كه پراكندگي كه در اين زمينه وجود دارد از بين برود.

وي گفت: گسترش كتابخانه‌هاي شبستاني، حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي ‪۱۵۶‬ مسجد دراستان فارس، خروج تصدي گري امور فرهنگي از تبليغات اسلامي و واگذار كردن آن به تشكل‌هاي مردم نهاد، انجام فعاليت مسجد محوري و انجام آن توسط ‪ ۲۹‬مسجد در شهرستان شيراز و بخش‌هاي تابعه از جمله فعاليت‌هاي تبليغات اسلامي فارس است كه تا پايان امسال دنبال خواهد شد.

مدير كل تبليغات اسلامي فارس افزود: حمايت نرم افزاري از ‪ ۱۰‬نشريه كه در حوزه دين فعاليت دارند هر يك به ميزان پنج ميليون ريال و بحث نهضت قرآن آموزي از جمله فعاليت‌هاي تبليغات اسلامي فارس است كه در سالجاري انجام خواهد شد.

وي گفت: برنامه‌هاي فرهنگي با برنامه‌هاي سخت افزاري تفاوت فاحش دارند و برخي نيز از انجام برنامه‌هاي فرهنگي سريعا نتيجه‌گيري مي‌كنند و انتظار دارند كه اثرات وپژواك آن نيزسريع باشد درحالي در اين زمينه برآيندهاي‌كلي و جو عمومي مبناي قضاوت است. 

بنابرگزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان فارس، اين مسوول افزود: به‌همين سبب آن دسته‌ازافرادي كه‌اتفاق و يا حركت نامناسب فرهنگي رامبناي قضاوت خود قرار مي‌دهند و مايوسانه سخن مي‌گويند مبين اين است كه در ژرفاي فرهنگ قرار نگرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما