پخش برنامه‌های ويژه محرم از شبکه‌های مختلف رادیو

8 دی 1387 ساعت 8:42

شبکه‌های مختلف رادیویی به مناسبت ایام محرم، برنامه‌های ویژه این ایام را پخش می‌کنند.


به گزارش خیمه، آيت الله جوادي آملي در مورد مباني قرآني نهضت حسيني در برنامه راديويي آيه‌هاي كربلا راديو معارف سخنراني مي‌كند؛ اين برنامه به مناسبت فرا رسيدن ايام عزاداري سالار شهيدان پخش مي شود.

برنامه آيه هاي كربلا جايگزين برنامه بر كرانه نور است؛ اين برنامه از 8 دي طي يازده روز از ساعت 6/15 به مدت 40 دقيقه به روي آنتن مي‌رود و روز بعد در ساعت 20/10 دقيقه تكرار مي شود.

آيه‌هاي كربلا كاري است از گروه قرآن و حديث راديو معارف است.

راديو جوان
شبكه‌ي راديويي جوان با فراررسيدن ايام شهادت سومين مهر سپهر ولايت، برنامه‌هاي خود را متناسب با اين ماه روي آنتن مي‌برد.

پخش قسمت‌هايي از سخنان حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي، آيت‌الله جوادي آملي، علامه حسن‌زاده‌ آملي و شهيد مطهري پيرامون محرم و موضوعات مرتبط با آن در ساعت 12/15  تا 12/45 هم‌چنين آسيب‌شناسي مسائلي كه دراين ايام به‌عنوان دغدغه فكري براي جوانان مطرح مي‌شود در برنامه‌ي «مثلث» از جمله فعاليت‌هاي گروه جوان و انديشه در دهه‌ي اول محرم است كه به‌صورت ويژه از شبكه راديويي جوان پخش مي‌شود.

آيتم مستقل «مقتل‌خواني» 8/458 راديو جوان، در اين دهه نيز به گروه جوان و فرهنگ اختصاص دارد؛ اين گروه در تمام برنامه‌هاي خود به‌صورت ويژه سعي در گسترش فرهنگ محرم و تبيين اهداف عاشورا دارد.

براساس تصميم شوراي طرح و برنامه راديوجوان تمام برنامه‌هاي اين شبكه نيز علاوه بر موضوع اصلي برنامه اشاره‌هايي نيز به پيام قيام عاشورا خواهند داشت.

شبكه آشنا
ويژه برنامه‌ي «كرامت سرخ»، مخاطبان ايراني خارج از كشور را از زاويه‌اي ديگر با قيام و حماسه جاويد عاشوراي حسيني آشنا مي‌كند.

 قالب اين برنامه روايي _ نمايشي است كه حركت كاروان حسيني از مدينه تا كربلا به تصوير مي‌كشد؛ اين برنامه از طريق پيام ها و آموزه‌هاي الهي و عرفاني، هموطنان ايراني خارج از كشور را با قيام و حماسه‌ي جاويد عاشوراي حسيني آشنا مي‌كند.

كتاب‌هاي «نفس المهموم»،«لهوف» و «همگام با حسين» منابع مورد استفاده دراين برنامه بوده است.

مژاده لواساني سردبير، فاطمه لواساني تهيه‌كننده و نرگس اصفهاني گوينده اين برنامه‌اند.

«كرامت سرخ» كاري از گروه فرهنگ‌وتمدن، از روز دوشنبه نهم تا بيستم دي‌ ساعت 9/30 به وقت تهران برابر با ساعت 6/00 به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه‌ي جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.

«پاي بوس» در صداي آشنا
در ايام ماه محرم، ويژه برنامه «پاي بوس» به بررسي دلايل ارادت مسلمانان و غيرمسلمانان به امام حسين(ع) مي‌پردازد.

 اين برنامه سعي دارد از نگاه عرفان اسلامي ارادت مسلمانان وغيرمسلمانان به امام حسين‌(ع)، را ارزيابي كند.

شعرخواني در وصف سومين امام شيعيان و گفت‌وگو با هنرمنداني كه آثار عاشورايي از خود برجاي گذاشته‌اند، از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.

دكتر مظاهري متخصص امور عرفان اسلامي، كارشناس اين ويژه برنامه است؛ مريم يوسفي‌پور سردبير و نويسنده‌، شهلا نيساري تهيه‌كننده و مهين شهين‌فر گوينده برنامه‌ي «پاي بوس» هستند.

«پاي بوس» كاري از گروه فرهنگ و تمدن از روز دوشنبه نهم دي‌ تا هشتم بهمن به‌مدت يك‌ماه ساعت 7/00 به وقت تهران برابر با ساعت 3/30 به وقت گرينويچ از كانال آمريكا شبكه‌ي جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.


«از مدينه تا شام» در صداي آشنا
گروه جامعه و زندگي با ويژه برنامه‌ي «از مدينه تا شام» وقايع كربلا را بازگو مي‌كند.

اين ويژه برنامه سير حركت امام حسين(ع) را از مدينه تا ورود به مكه و هم‌چنين نيمه تمام گذاشت؛ حجش و رفتن به كربلا، بازگو مي‌كند.

شهادت امام حسين(ع) و نگاهي به وقايع كربلا و روز عاشورا و رسيدن كاروان اسيران به شام، از ديگر مباحثي است كه اين برنامه در ايام ماه محرم به مرور آن خواهد پرداخت.

كتاب‌هاي «حسين وارث آدم»،«لهوف» و ... منابع مورد استفاده براي ساخت اين برنامه است.

بهروز رضوي راوي و حسين يونسي سردبير و تهيه‌كننده «از مدينه تا شام» هستند.

«از مدينه تا شام» از دوشنبه نهم دي تا هشتم بهمن، ساعت 4/15 به وقت تهران از كانال آمريكا شبكه جهاني صداي آشنا پخش خواهد شد.


کد مطلب: 4259

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4259/پخش-برنامه-های-ويژه-محرم-شبکه-های-مختلف-رادیو

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir