ویژه برنامه‌های شبکه یک در ماه محرم اعلام شد

9 دی 1387 ساعت 12:41

10 برنامه مستند، برنامه‌هاي تركيبي و كاروان عاشورايي از جمله برنامه‌های شبكه يك سيما برای ایام محرم اعلام شد.


 به گزارش خیمه، گروه فرهنگ و معارف اسلامي علاوه بر توليد و پخش10 برنامه مستند ويژه محرم با همكاري مركز سينماي مستند و تجربي، برنامه «کاروان عاشورايي» را پخش خواهد کرد.

اين برنامه در قالب يک کاروان با سفر به استان‌هاي مختلف کشور سعي دارد مراسم عزاداري و سخنراني در اين استان‌ها بر پا کند.

«کاروان عاشورايي» شامل دو بخش سخنراني و مداحي است که در 9 قسمت 60 دقيقه‌اي از ابتداي ماه محرم هر شب از شبکه يک سيما پخش خواهد شد. 


برنامه «اين شب‌ها» نیز در دهۀ اول محرم به معرفي ابعاد گوناگون واقعه کربلا و ويژگي‌هاي شخصيتي سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت می‌پردازد.

پخش گزارش‌هاي ويژه از عزاداري و هيات‌هاي مردمي در سراسر ايران از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.

کارگردان اين برنامه محمد فرهجود است که علي درستکار و کوروش علياني کار اجراي آن را به عهده خواهند داشت.

«اين شب ها» از ابتداي محرم در ده قسمت 70 دقيقه‌اي، ساعت 23 پخش خواهد شد. 


در برنامه «درس هايي از قرآن» نيز حجت‌الاسلام محسن قرائتي در دهة اول محرم پيرامون واقعة عاشورا و ويژگي‌هاي شخصيتي شهداي کربلا سخن خواهد گفت.

اين برنامه که به همت محمد متوسل در گروه فرهنگ و معارف اسلامي تهيه مي شود، پنجشنبه هفته اول و دوم محرم مورخ 12 و 19 دي پخش خواهد شد. 


ميان برنامه‌هاي 5 دقيقه اي متنوع گروه فرهنگ و معارف اسلامي تحت عنوان «عطر افشاني» نيز در ايام محرم امسال نيز در فواصل برنامه هاي شبکه پخش خواهد شد؛ تصاويري از مراسم عزاداري. نماهنگ و گفتگوهاي کارشناسي و پخش حديث بخش هاي مختلف اين ميان برنامه ها را تشکيل مي دهند که به همت حسن کمالي تهيه شده است. 


همچنين «کليپ‌هاي محرم» عنوان برنامه‌اي از گروه معارف شبکه يک سيماست که در ايام محرم در فواصل برنامه هاي اين شبکه پخش خواهد شد؛ اين کليپ‌ها را که با محوريت موضوع عاشورا آماده شده، محمد داوري تهيه کرده است.


کد مطلب: 4286

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4286/ویژه-برنامه-های-شبکه-یک-ماه-محرم-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir