از صبح امروز؛

همایش آیین های عاشورایی آغاز به کار کرد

21 دی 1387 ساعت 11:50

پنجمین همایش سراسری آیین های عاشورایی کار خود در بخش صحنه ای را از صبح امروز در گرگان، کردکوی و تهران آغاز کرد.


به گزارش خیمه، نمایش های بخش صحنه ای همایش آیین های عاشورایی از صبح امروز در تالارهای طه و فخرالدین سعد گرگانی در گرگان ، تالار شهید بهشتی کردکوی و تالار وحدت تهران آغاز شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در نخستین روز این همایش، نمایش های "حیرت بازار" زری اماد از تهران، "کرب و بلا" خسرو امیری از کرمانشاه، "من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کرده ام به مهر" نصرالله قتدری از تهران و "در قاب ماه" حسین مسافر آستانه از تهران به نمایش در خواهد آمد.

در روز یکشنبه، 22 دی ماه نیز "نذر" مهدی چایانی از همدان، "آوا" احمد ایرانی خواه از تهران، "هنگامه ای که آسمان شکافت" فرید اردلان از سنندج، "سیب سرخ غلت زنان" اصغر زیبایی نژاد از شیراز، "ساعت 71/1" پیمان قریب پناه از تهران و "در قاب ماه" حسین مسافر آستانه از تهران اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش های "تعزیه ای دیگر" احمدرضا جندقی از گرگان، "یک شاخه گل سرخ" وفا طرفه از تهران، "سلام بر وداع" امیر آتشانی از تهران، "هنگامه ای که آسمان را شکافت" محبوبه شهریاری و فرشته رمضانی از کردکوی و "در قاب ماه" حسین مسافر آستانه از تهران در سومین روز این همایش بر روی صحنه خواهد رفت.

در حاشیه این همایش نشست های تخصصی "اقتباسی از تاریخ برای نمایش در تعزیه" و "آسییب شناسی نمایش های آیینی دینی" و "معاصرسازی فرم و محتوا در نمایش های عاشورایی" در گرگان برگزار می شود.

از دیگر بخش های همایش آیین های عاشورایی، بخش "آیین" و "تعزیه" بود که در دهه اول محرم در خیمه گاه عاشورا درمحوطه تئاتر شهر برگزار شد.

همچنین بخش آیین های نمایشی ویژه محرم در گرگان، قبل از هر اجرا به مدت 45 دقیقه اجرا خواهد شد.
آیین اختتامیه پنجمین همایش سراسری آیین های عاشورایی نیز ساعت 30/9 روز سه شنبه، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.


کد مطلب: 4443

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4443/همایش-آیین-های-عاشورایی-آغاز-کار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir