ويژه‌نامه ماه محرم در پايگاه «حديث‌نت» منتشر شد

سايت خبری قرآنی , 15 دی 1387 ساعت 18:45

پايگاه اطلاع‌رسانی «حديث‌نت» ويژه‌نامه‌ای به مناسبت ماه محرم منتشر كرده است.


به گزارش خیمه، گزيده‌ای از حكمت‌های امام حسين(ع)، شناخت مختصرى از زندگانى امام حسين(ع)، حادثه عاشورا علل، درس‌ها و عبرت‌ها، فرهنگ عاشورا در سيره معصومين(ع)، نقش عوام و خواص در حادثه عاشورا، حسين‌بن‌على(ع) مظهر عزت، نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت و زنان و نهضت‏ حسينى از بخش‌های تشكيل‌دهنده اين ويژه‌نامه است.

همچنين در اين ويژه‌نامه جلد اول و دوم كتاب «حكمت‌نامه امام حسين(ع)»، تاليف آيت‌الله محمدی ری‌شهری و با همكاری محمود طباطبايی و روح‌الله طباطبايی و نيز كتاب «جواهر‌الحكمة للإمام أبی عبد‌الله الحسين(ع)» تأليف آيت‌الله محمدی ری‌شهری به‌صورت آنلاين قرار داده شده است.

در بخش «فرهنگ عاشورا در سيره معصومين(ع)» می‌خوانيم: «نهضت امام حسين‏(ع) نهضتى مقدس، متعالى و روحانى بود. پاكى، خلوص، بى‏اعتنایى به دنيا، برى بودن از اغراض شخصى و آز و جاه‏طلبى و خودخواهى از ويژگی‌هاى اين قيام است. انقلاب آن حضرت درس قسط، عدالت، توحيد، شرافت، ايثار و فداكارى به مردم داد.»

«فرزند پيامبر(ص) با خون خويش درخت اسلام را كه رو به خشكيدگى گذاشته بود، آبيارى كرد و در تاريكى ظلم و فساد بنى‏اميه درخششى به‌وجود آورد كه آن محيط ظلمانى را نور و روشنایى بخشيد و بزرگراه سعادت را نمايان كرد و ابرهاى تيره و تارى از آسمان بر جوامع اسلامى بلكه جوامع انسانى پراكنده شد و چهره اسلام را چنان كه هست‏ بر جهانيان آشكار ساخت به همين دليل است كه سوره «الفجر» سوره «الحسين‏» نام‌گذارى شده است.»

همچنين در بخش ديگری از اين ويژه‌نامه با عنوان «نهضت كربلا از ديدگاه اهل سنت» آمده است: «نهضت امام حسين(ع) از نادرترين رخدادهایى است كه تفكر انسان‌ها را به خود معطوف داشته است و در تاريخ اسلام ارزش والایى دارد؛ شهادت حسين‌بن‌على(ع) حيات تازه‏اى به اسلام بخشيده، خون‌ها رابه جوشش آورد و تن‌ها را از رخوت خارج ساخت.»

«امام حسين(ع) با حركت قهرمانانه خود روح مردم مسلمان را زنده و احساس ذلت و زبونى و اسارت را كه از اواخر حكومت عثمان بر روح جامعه‏اسلامى حكمفرما شده بود، تضعيف كرد. آن‌چه امت اسلامى از زمان وقوع اين حادثه عظيم تا امروز بر آن‏ متفق است، اين است كه انقلاب كربلا هيبت و ابهت اسلام را كه به‏ علت‏ حاكميت فرمانروايان ضعيف‌النفس و تحقير ارزش‌ها و مقدسات ‏دينى رو به افول گذارده بود، احيا كرد. حركت امام حسين(ع)، حركتى است مستمر براى همه نسل‌ها و همه عصرها است.»

برای بازدید از پايگاه «حديث‌نت» اينجا را ببينيد.


کد مطلب: 4508

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4508/ويژه-نامه-ماه-محرم-پايگاه-حديث-نت-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir