هنر باید ابزاری برای انتقال معارف دینی باشد

خبرگزاری مهر , 19 آذر 1386 ساعت 20:54

رئیس حوزه هنری کشور گفت: باید به زیربناهای علمی توسعه فکر کنیم و هنر را ابزاری برای انتقال معارف دینی قرار دهیم.


به گزارش خیمه، دکتر حسن بنیانیان ظهر امروز در جمع هنرمندان حوزه هنری با بیان اینکه رسالت تعریف شده برای حوزه، کار بر روی زیرساختهای تولید هنر دینی است، افزود: باید به زیربناهای علمی توسعه فکر کنیم و هنر را ابزاری برای انتقال معارف دینی قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری کشور گفت: شناسایی استعدادها و کمک به رشد سریعتر آنها از وظایف ماست.

وی با اشاره به سرعت تحولات و ورود هنرهای وارداتی از غرب به جامعه خاطر نشان کرد: با این وضعیت جوانان خلاقی که خداوند استعداد هنرمند شدن را به آنها عطا کرده معلومات و اطلاعات لازم را پیدا نمی کنند تا آثار فاخر ایجاد کنند.

بنیانیان با تاکید بر بهره گیری از نظرات پیشکسوتان برای خلق آثار متعالی یادآور شد: این کار برای هنرمندان الگو می شود و از طریق دریافت این الگوها تشنگی برای مطالعه بین آنها ایجاد می شود.

وی گام بعدی را شناسایی کتابها عنوان کرد و گفت: اگر این کتابها موجود نیست باید چاپ شوند تا در راحتتر در اختیار هنرمندان قرار گیرد.
بنیانیان خواستار انعکاس بازخورد مخاطبان به صورت علمی شد و تاکید کرد: اگر این مقدمات فراهم شود و هنرمندان ثابت شناسایی شوند باید عرصه های مختلف برای عرضه آثار را در نظر گرفت که یکی از این عرصه ها تلویزیون است که مخاطب عام دارد.

وی از راه اندازی اینترنت داخلی برای 30 استان و ستاد مرکزی حوزه هنری با قیمت ارزانتر جهت ارتباط استان ها با یکدیگر و مبادلات فکری خبر داد و گفت: تهران زدگی که در سازمانهای دیگر مشاهده می شود در حوزه هنری نیست و به نظر می رسد دلسوزی هنرمندان استانها برای فرهنگ چندین برابر تهرانی هاست. 

بنیانیان انگیزه و احساس مسئولیت در کار فرهنگی را اولین سرمایه دانست و تاکید کرد: حوزه های هنری استانها منتظر ما در تهران نباشند که دستور العمل بنویسیم بلکه با شناسایی ظرفیتهای استان خود وارد عمل شوند.



کد مطلب: 455

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/455/هنر-باید-ابزاری-انتقال-معارف-دینی-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir