اعلام ويژه‌‌برنامه‌هاي راديو جوان در تاسوعا و عاشورا

خبرگزاری ايسنا , 16 دی 1387 ساعت 8:26

شبكه راديويي جوان با نزديك‌شدن به تاسوعا و عاشوراي حسيني، هم‌نوا با مردم عزادار ايران از دليري و رشادت ياران بي‌بديل سيد و سالار شهيدان امام حسين(ع) مي‌گويد.


به گزارش خیمه، گروه جوان و انديشه راديو جوان در شب تاسوعاي حسيني با ويژه‌برنامه «هيات متوسلان به جوانان بني‌هاشم» به روايت رشادت‌ها وجان‌فشاني‌هاي جوانان كربلا از جمله حضرت علي‌اكبر(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) مي‌پردازد.

اين ويژه‌برنامه در بخش كارشناسي خود از صحبت‌هاي حجت‌الاسلام مظاهري سيف در تبيين اتفاقات شب تاسوعا و روز تاسوعا بهره مي‌برد.

پخش قسمت‌هايي از سخنراني آيت‌الله جوادي آملي، گفت‌وگو با هنرمنداني كه به تازگي به ساخت قطعه‌اي هنري از قهرمانان عاشورا همت گماشته‌اند، پخش مداحي‌هاي مرتبط با جوانان حماسه‌ساز عاشورا، گزارش از هيات ارامنه تهران در مورد نحوه توسل‌ها و ارادت‌هاي ايشان به قهرمانان كربلا، گزارش از حال‌وهواي محرم در هيات‌ها و گفت‌وگو با كساني كه به تازگي زائر كربلاي معلي بوده‌اند از ديگر قسمت‌هاي اين برنامه است.

اين برنامه به سردبيري «عطيه عسگري» و اجراي «زهره سادات ‌هاشمي»، شب تاسوعا ساعت 22 از شبكه‌ي راديويي جوان پخش مي‌شود.

* «در هواي گريه» ويژه برنامه صبح تاسوعا و عاشوراي شبكه راديو جوان است كه با همراهي كارشناس برنامه «حجت‌الاسلام مظاهري» به بحث و بررسي پيرامون عزاداري‌هاي محرم و پيام عاشورا مي‌پردازد.
پخش اشعار عاشورايي شاعران جوان با صداي خودشان، ارائه گلچيني از آوازهاي محرمي و پخش منتخبي از فيلم روز واقعه به همراه نوحه و رجز‌خواني از قسمت‌هاي ديگر اين ويژه برنامه است.

«در هواي گريه» با سردبيري «انوشه ميرمجلسي» و اجراي «سعيد‌پور محمودي» ساعت 7:30 روي آنتن شبكه راديويي جوان مي‌رود.

* ديگر ويژه برنامه راديو جوان در صبح تاسوعا و عاشورا «در حوالي عطش» است كه با سردبيري «ريحان سعيديان» و اجراي «علي ضيا» از شبكه راديويي جوان پخش مي‌شود.

در اين ويژه‌برنامه مي‌توانيد شنونده مقتل‌خواني «حسين‌ فتحي»، مرثيه‌سرايي «اميد محمد‌نژاد» به سبك قديمي از روي كتاب‌هاي عمان ساماني و محتشم كاشاني، شعر‌خواني حبيب‌الله چاي‌چيان (احسان) و نوحه‌خواني پيرغلامان اباعبدالله باشيد.

اجراي قسمت‌هايي از مقتل فتح خون شهيد «آويني» و قسمت‌هايي از كتاب مقتل سيدمهدي شجاعي، پخش آيتمي در مورد وقايع حال حاضر غزه با اجراي «محمد صالح‌ علاء» از قسمت‌هاي ديگر اين ويژه برنامه است كه ساعت 6:30 از شبكه راديويي جوان پخش مي‌شود.

* «مهلتي تا بهشت» ويژه برنامه روز تاسوعاي راديو جوان با بررسي موضوع مهلت گرفتن امام حسين(ع) براي عبادت و نبرد در روز عاشورا است.

اين ويژه برنامه در بخش كارشناسي خود به سوال‌هاي جوانان در مورد جذابيت‌هاي عاشورا و بي‌مورد‌بودن ايجاد جذابيت‌هاي كاذب در هيات‌هاي عزاداري كنوني پاسخ مي‌دهد.

همچنين بررسي تغيير سرنوشت بعضي از افراد با مهتل‌گرفتن اباعبدالله(ع) ديگر موضوع برنامه است كه با همراهي حجت‌الاسلام مظاهري و حجت‌الاسلام سيف‌ به آنها پرداخته مي‌شود.

گزارش دلي از حال‌وهواي مردم در ايام محرم و بيان ارادت آنها به حضرت عباس(س) و پخش يك قسمت نمايش از بخش‌هاي ديگر اين برنامه است كه ساعت 10 با سردبيري «زهره عبدالرحيم» از شبكه‌ راديويي جوان پخش مي‌شود.

* گروه جوان و دانش راديو جوان در روز تاسوعا و عاشورا با ويژه برنامه «يك قطره از دريا» به بررسي آيين‌هاي مرحم در قسمت‌هاي مختلف ايران و آسيب‌شناسي و نحوه‌ي برگزاري مراسم محرم، كاركرد‌هاي اين مراسم و تاثير آيين‌هاي مذهبي در رفتارهاي فردي و اجتماعي مي‌پردازد.

اين برنامه در قسمت‌هاي مختلف خود از محمد ميرشكرايي، ايران‌شناس و دكتر مجيد ابهري، رفتار‌شناس و آسيب‌شناس اجتماعي سود مي‌جويد؛ بررسي پژوهش‌هاي ديني و عاشورايي و علل، نتايج و اثرات قيام عاشورا با كارشناسي دكتر عالمي قسمت ديگر ويژه برنامه «يك قطره از دريا» است.

اين ويژه برنامه با سردبيري «مهرگان سواد‌كوهي» و اجراي «لاله اكبري» ساعت 9 روي آنتن شبكه راديويي جوان مي‌رود.

* برنامه «مثلث» هم كه اجراي آن در دهۀ اول محرم به طور كامل به گروه جوان و انديشه راديو جوان سپرده شده در روز تاسوعا با محوريت موضوع راز ماندگاري قيام عاشورا و تاثيرات اين قيام بر رهبران انقلابي دوران معاصر و در روز عاشورا با موضوع عبرت‌هاي اين روز و مقايسه دوران حال حاضر با زمان قيام امام‌حسين(ع) ادامه مي‌يابد.

«مثلث» كه دراين دو روز از كارشناسي‌هاي دكتر اكبريان، استاد دانشگاه و تابش، سردبير مجله فيلم‌نگار‌ سود مي‌جويد، ساعت 13:30 با سردبيري «ميثم فكري» و اجراي «زهره سادات هاشمي» از شبكه‌ي راديويي جوان پخش مي‌شود.

* ويژه برنامه «راويان آفتاب» هم كه باتوجه به شام غريبان مظلوم كربلا روي آنتن مي‌رود از صحبت‌هاي حجت‌الاسلام فاطمي‌نيا و حجت‌الاسلام محدثي در مورد اين شب، حماسه‌سازي‌هاي شخصيت‌هاي بارز و راويان واقعه عاشورا و چگونگي زنده نگاه ‌داشتن و ادامكه نهضت عاشورا سود مي‌جويد.

اين ويژه‌برنامه در پنج مجلس از حضرت زينب(س)، حضرت رقيه(س)، حضرت ام‌البنين (س)، حضرت رباب(س) و حضرت سكينه(س) مي‌گويد.

«راويان آفتاب» در بخش ديگر خود به مقولۀ زيارت و بازتاب آن در زندگي روزمره مي‌پردازد.

گزارش از مرقد مطهر حضرت رقيه(س) در سوريه ديگر بخش اين ويژه‌برنامه است كه با سردبيري «معصومه ملالو» و اجراي «مريم واعظ‌پور» ساعت 22 از شبكۀ راديويي جوان پخش مي‌شود.

* شبكه‌ راديويي جوان همچنين در شب شهادت امام سجاد(ع) با ويژه‌برنامه «شاهد شمع» مهمان مخاطبان خود است. شنوندگان راديو جوان مي‌توانند دراين ويژه برنامه از صحبت‌هاي حجت‌الاسلام «نائيني» در مورد سيره چهارمين اختر تابناك آسمان امام و ولايت و نيز ناگفته‌هايي كه در مورد اين حضرت وجود دارد بهره ببرند.

پخش قسمت‌هايي از احاديث به جا مانده از امام سجاد (ع) و نوحه‌سرايي از قسمت‌هاي ديگر اين ويژه برنامه است كه با سردبيري «مريم يزدي‌زاده» ساعت 22 روي آنتن شبكه راديويي جوان مي‌رود.


کد مطلب: 4585

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4585/اعلام-ويژه-برنامه-هاي-راديو-جوان-تاسوعا-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir