افزايش آمار اهداي خون در تاسوعا و عاشوراي امسال

خبرگزاری شهر , 22 دی 1387 ساعت 13:48

آمار خون‌گيري در تاسوعا و عاشوراي سال جاري نسبت به سال گذشته در 16 استان كشور افزايش يافت.


به گزارش خیمه، طبق آماري كه تا لحظه مخابره خبر از استان‌هاي سراسر كشور به دست آمده آمار دريافت خون طي دو روز تاسوعا و عاشوراي حسيني در سال جاري در حدود 40 هزار و 567 واحد بوده است كه نشان دهنده افزايش اهدا در 16 استان كشور است.

بر اساس اين گزارش، استان زنجان با دريافت 624 واحد خون نسبت به سال گذشته از رشدي بيش از 218 درصد برخوردار بوده است.

همچنين استان تهران طي اين دو روز با دريافت 6681 واحد خون بيشترين آمار دريافت خون را داشته است به طوري كه ذخيره خون اين استان تا 100 درصد افزايش نشان مي‌‌دهد.

ايام سوگواري سالار شهيدان امام حسين(ع) به خصوص روز تاسوعا و عاشورا از روزهايي است كه بيشترين اهداي خون صورت مي‌گيرد و در مقابل فصول سرد سال و ايام تعطيلات كمترين اهداي خون را در پي دارد.

با توجه به تقاضاي سازمان انتقال خون در مورد مراجعه اهداكنندگان به صورت زمان‌بندي شده در تمانم طول محرم و صفر و برخي از استان‌ها طي دو روز ياد شده با كاهش اهدا مواجه بوده‌اند كه اميد است منجر به افزايش اهداي خون در روزهاي آتي نسبت به مدت مشابه سال قبل شود.

با توجه به اين كه دهه اول محرم به پايان رسيده است و در فصل سرد زمستان قرار داريم سازمان انتقال خون از اهداكنندگان نوع‌دوست دعوت مي‌كند تا پايان فصل سرد زمستان همچنان به فكر نيازمندان به خون و فرآورده‌هاي خوني باشند و در صورت داشتن شرايط اهدا با ايثار مستمر خون خود بيماران نيازمند را ياري رسانند تا در اين روزهاي سرد با كمبود خون در مراكز درماني مواجه نشويم.


کد مطلب: 4624

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4624/افزايش-آمار-اهداي-خون-تاسوعا-عاشوراي-امسال

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir