تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۰۵
۰
کد مطلب : ۴۶۶۵

50 هزار زيارت عاشورا در حرم رضوی قرائت می‌شود

50 هزار زيارت عاشورا در حرم رضوی قرائت می‌شود
به گزارش خیمه، اداره آموزش علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی در واحدهای ختم تلاوت نور، ادبيات قرآنی و محافل و مسابقات برنامه‌هايی ويژه ايام محرم و صفر تدوين كرده است.

اين اداره در بخش ختم تلاوت نور، به برگزاری مسابقه حفظ زيارت عاشورا و وارث ويژه زائرين و مجاورين، اقدام كرده و برنامه ختم 50 هزار زيارت عاشورا، ختم هزار زيارت جامعه كبيره و ختم هزار دعای علقمه را در دستور كار خود قرار داده است.

واحد ادبيات قرآنی نيز در دهه اول ماه محرم مسابقه كتابخوانی با عنوان «درسی كه امام حسين(ع) به انسانها آموخت» نوشته شهيد سيدعبدالكريم هاشمی‌نژاد ويژه گروه سنی بالای 16 سال را در حال اجرا دارد.

مسابقه تخصصی «طراحی جدول قرآنی» با موضوع محرم شامل همه گروه‌های سنی، حل جدول قرآنی و مسابقه متن ادبی با موضوعاتی از قبيل «اگر در كربلا بودم» از ديگر برنامه‌های ويژه اين ايام توسط واحد ادبيات قرآنی اين اداره است.

همچنين واحد محافل و مسابقات اداره آموزش علوم قرآن و حديث در ايام محرم و صفر اقدام به برگزاری جلسات قرائت آموزش قرآن و برگزاری مسابقات انيس‌النفوس در هر شب كرده است.

از ديگر مسابقات ويژه اين ايام، سرچشمه رستگاری و ضيافه الشمس ويژه خواهران و قبله هفتم ويژه محفل انس با قرآن است.

همچنين به مناسبت ماه محرم هر شب در پايان مراسم محفل انس با قرآن كريم، زيارت عاشورا قرائت شده و ذاكران اهل‌بيت به مرثيه‌سرايی و عزاداری می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما