کد مطلب : ۴۷۹۳
سومین همانديشی «مخاطبان ارتباطات دينی» برگزار شد
خیمه، سومين همانديشی ارتباطات دينی با موضوع «مخاطبان ارتباطات دينی» 22 دیماه به همت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) وابسته به سازمان تبليغات اسلامی در سالن همايشها دانشكده علمی ـ كاربردی ارتباطات "پژوهشكده باقرالعلوم(ع)" برگزار شد.
در اين همانديشی كه سومين همانديشی از همايش ارتباطات دينی بود، دبير علمی اين همايش با ارائه گزارشی پيرامون روند فعاليتهای گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دينی، گفت: «اميد است كه تمام مقالات و مكتوب سخنرانیهای اين همايش به صورت كتابی با همين موضوع به محققان در اين عرصه تقديم شود.»
حجت الاسلام اسکندری در مورد روند شكلگيری اين همايش بیان کرد: «اين همايش نتيجه دهها جلسه هيات علمی گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دينی است، چرا كه در روند اين جلسات تصويب شد كه سلسله همانديشیهايی را با همين موضوع برگزار شود كه نتيجه اين جلسات به صورت كتابی مستقل تدوين میشود.»
سخنران بعدی اين همايش حجتالاسلام و المسلمين احمد احمدی قمی بود كه با موضوع ويژگیهای فردی و اجتماعی مخاطبان ارتباطات دينی به ارائه نظرات خويش پرداخت و بیان کرد: «بايد با توجه با روحيات، خصلتها و ويژگیهای افراد در امر ارتباطات دينی و تبليغ حركت كنيم و نبايد به يك صورت و قالب تنها به ارتباطات دينی بپردازيم، بلكه بايد از تمام ظرفيت موجود از قبيل كتاب، مقاله، فيلم و ... برای ارتباطات دينی استفاده كنيم.»
ابراهيم فياض، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز با موضوع امكانات بالقوه و بالفعل مخاطبان ارتباطات دينی به سخنرانی پرداخت و گفت: «مخاطبسازی مقدم بر ارتباطات است، در حالی كه به مخاطبسازی در كشور ما توجه نمیشود.»
ابراهیم فیاض افزود: «مخاطب وقتی مطرح میشود، به شخصيت توجه میشود و فرهنگ و شخصيت، دو روی يك امر واحد هستند، فرهنگ به بعد برونی انسان و شخصيت به بعد درونی فرد اطلاق میشود و زبان، قلب فرهنگ است و زبان هر گونه حالتی داشته باشد، فرهنگ هم همان حالت و شكل را دارد.»
سیدرضا نقیب السادات، عضو هيات علمی دانشگاه علامه طباطبايی و گروه فرهنگ و ارتباطات دينی پژوهشكده باقرالعلوم(ع) نیز بیان کرد: «بحث مخاطبپژوهی در حوزه روششناسی، دقيقا با علم مدرن آغاز میشود كه خصلت و ويژگی آن سكولاريستی است و بيش از آنكه در فضای معرفتی رسانهها مؤثر باشد، تحث تأثير بوده است.»
محمود گلزاری، عضو هيات علمی دانشگاه تهران نیز كه با موضوع تكنيكهای جلب مخاطب در فرآيند ارتباط دينی به ارائه نظرات خويش پرداخت، تصریح کرد: «تا ندانيم چه نيازی را مخاطبان در عرصه دين دارند، نمیتوانيم به موضوع ارتباطات دينی بپردازيم.»
در پايان اين همانديشی، ميزگردی با حضور ابراهيم فياض، ابراهيم ابراهيمی، سيدرضا نقيبالسادات، حجتالاسلام احمد احمدی قمی با موضوع تكنيكهای جلب مخاطب در فرآيند ارتباطات دينی برگزار شد و سخنرانان در اين جلسه به سؤالهای حاضران پاسخ دادند.
به گزارش در اين همانديشی كه سومين همانديشی از همايش ارتباطات دينی بود، دبير علمی اين همايش با ارائه گزارشی پيرامون روند فعاليتهای گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دينی، گفت: «اميد است كه تمام مقالات و مكتوب سخنرانیهای اين همايش به صورت كتابی با همين موضوع به محققان در اين عرصه تقديم شود.»
حجت الاسلام اسکندری در مورد روند شكلگيری اين همايش بیان کرد: «اين همايش نتيجه دهها جلسه هيات علمی گروه مطالعات فرهنگ و ارتباطات دينی است، چرا كه در روند اين جلسات تصويب شد كه سلسله همانديشیهايی را با همين موضوع برگزار شود كه نتيجه اين جلسات به صورت كتابی مستقل تدوين میشود.»
سخنران بعدی اين همايش حجتالاسلام و المسلمين احمد احمدی قمی بود كه با موضوع ويژگیهای فردی و اجتماعی مخاطبان ارتباطات دينی به ارائه نظرات خويش پرداخت و بیان کرد: «بايد با توجه با روحيات، خصلتها و ويژگیهای افراد در امر ارتباطات دينی و تبليغ حركت كنيم و نبايد به يك صورت و قالب تنها به ارتباطات دينی بپردازيم، بلكه بايد از تمام ظرفيت موجود از قبيل كتاب، مقاله، فيلم و ... برای ارتباطات دينی استفاده كنيم.»
ابراهيم فياض، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز با موضوع امكانات بالقوه و بالفعل مخاطبان ارتباطات دينی به سخنرانی پرداخت و گفت: «مخاطبسازی مقدم بر ارتباطات است، در حالی كه به مخاطبسازی در كشور ما توجه نمیشود.»
ابراهیم فیاض افزود: «مخاطب وقتی مطرح میشود، به شخصيت توجه میشود و فرهنگ و شخصيت، دو روی يك امر واحد هستند، فرهنگ به بعد برونی انسان و شخصيت به بعد درونی فرد اطلاق میشود و زبان، قلب فرهنگ است و زبان هر گونه حالتی داشته باشد، فرهنگ هم همان حالت و شكل را دارد.»
سیدرضا نقیب السادات، عضو هيات علمی دانشگاه علامه طباطبايی و گروه فرهنگ و ارتباطات دينی پژوهشكده باقرالعلوم(ع) نیز بیان کرد: «بحث مخاطبپژوهی در حوزه روششناسی، دقيقا با علم مدرن آغاز میشود كه خصلت و ويژگی آن سكولاريستی است و بيش از آنكه در فضای معرفتی رسانهها مؤثر باشد، تحث تأثير بوده است.»
محمود گلزاری، عضو هيات علمی دانشگاه تهران نیز كه با موضوع تكنيكهای جلب مخاطب در فرآيند ارتباط دينی به ارائه نظرات خويش پرداخت، تصریح کرد: «تا ندانيم چه نيازی را مخاطبان در عرصه دين دارند، نمیتوانيم به موضوع ارتباطات دينی بپردازيم.»
در پايان اين همانديشی، ميزگردی با حضور ابراهيم فياض، ابراهيم ابراهيمی، سيدرضا نقيبالسادات، حجتالاسلام احمد احمدی قمی با موضوع تكنيكهای جلب مخاطب در فرآيند ارتباطات دينی برگزار شد و سخنرانان در اين جلسه به سؤالهای حاضران پاسخ دادند.
مرجع : پایگاه سازمان تبلیغات