ويژه‌نامه «شاهد کربلا» توسط تبيان منتشر شد

24 دی 1387 ساعت 15:10

موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان وابسته به سازمان تبليغات اسلامي، ويژه‌نامه «شاهد کربلا» را در سالروز شهادت امام سجاد(ع) منتشر کرد.


به گزارش خیمه، اين ويژه‌نامه با بيست و هفت بخش آماده شده و به گوشه‌اي از وقايع بعد از عاشورا و زندگي امام مي‌پردازد.

بخش‌هاي «سخنان آتشين امام سجاد(ع) با كوفيان»، «امام سجاد(ع) در مجلس عبيدالله‌بن‌زياد»، «سخنان امام سجاد(ع) در مجلس يزيد»، «خطبه على بن الحسين(ع) در شام»، «خطبه امام در مدينه»، «حزن يعقوب يا مصيبت فرزند رسول» و «عاشوراي امام سجاد» به وقايع بعد از عاشورا، سخنراني‌ها و خطابه‌هاي آن حضرت مي‌پردازند.

«صحيفه؛ اثري ماندگار»، «چگونگي دست‌يابي به کتاب صحيفه»، «صحيفه کامله (مستدرک صحيفه)»، «توصيه امام زمان به خواندن صحيفه»، «چهل گوهر ناب از صدف زينت عبادت‌کنندگان»، «ترجمه دعاهاي صحيفه سجاديه» و «دانلود صحيفه سجاديه (به همراه دانلود مخصوص تلفن همراه)» هفت بخشي‌ هستند که به کتاب «صحيفه سجاديه» مي‌پردازند و با قرار دادن لينک دانلود اين کتاب ارزشمند، به کاربران امکان استفاده از آن را مي‌دهند.

بخش‌هاي «ماجراي شتر امام سجاد»، «دستگيري از درماندگان»، «امام سجاد در محراب عبادت و معنويت»، «امام سجاد و حکومت» و «حماسه فرزدق در زمان امام سجاد(ع)» نيز اتفاقاتي از زندگي امام سجاد را بازگو مي‌کنند.

حضرت على بن الحسين، ملقّب به سجّاد و زين العابدين پنجم شعبان سال 38 هجرى يا 15 جمادى الاولى همان سال در مدينه ديده به جهان گشود و 12 يا 25 محرّم سال 95 هجرى درمدينه به دسيسه هشام‌بن‌عبدالملك مسموم شد و در 56 سالگى به شهادت رسيد.

سال و روز تولد و شهادت امام سجاد مورد اختلاف شديد مورّخين است؛ مشهورترين نظر در باره‌ سال و روز تولد امام، پنجم شعبان سال 38 هجري قمري در مدينه است، همچنين در مورد زمان شهادت امام سجاد (ع) نيز بين مورّخين اختلاف است؛ دامنه اين اختلاف از سال 92 هجري تا سال 100 هجري است، اما آنچه از همه مشهورتر است، يکي سال 94 هجري است که آنرا به مناسبت ارتحال فقهاي بسيار از اهل مدينه، «سنة الفقهاء» ناميده‌اند و ديگري سال 95 هجري است. «حسين» فرزند امام علي‌بن‌الحسين عليه‌السلام وفات پدر خود را در سال 94 اعلام کرده است و بر اين اساس بزرگاني نظير شيخ مفيد و شيخ طوسي و محقق اردبيلي و ابن اثير نيز همين نظر را داشته‌اند.

علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات بيشتر، مي‌توانند به نشاني اينترنتي www.tebyan.org مراجعه کنند.


کد مطلب: 4833

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4833/ويژه-نامه-شاهد-کربلا-توسط-تبيان-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir