برترين هاي همایش آیين‌هاي عاشورايي معرفی شدند

25 دی 1387 ساعت 10:52

آثار و نفرات برگزيده بخش صحنه‌اي همايش‌هاي عاشورايي در گرگان معرفي شدند.


به گزارش خیمه، براساس راي هيات داوران در بخش بازيگران مرد، امير آتشاني در نمايش سلام بر وداع از تهران،‌ سيدمحمد حسيني در نمايش يک شاخه گل سرخ از قم و سعيد بصيري در نمـايش سيب سـرخ غلت زنان از شيراز اول تا سوم شدند.

دربخش بازيگران زن، فيروزه باباملکي در نمايش سيب سرخ غلت زنان از شيراز ، الهام جعفرنژاد بازيگر نمايش آوا و مريم‌السادات صدرپور، بازيگر نمايش يک شاخه گل سرخ عنوان هاي اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش نويسندگي نيز فـرهاد ارشـاد از شيراز بـه خاطر متن نمـايش سيب سرخ غلت زنـان، خسرو اميري و سيروس همتي براي نويسندگي نمايش‌هاي "کرب و بلا و يک شاخه گل سرخ" اول تا سوم شدند.

براساس رأي هيات داوران پنجمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي در بخش كارگرداني، از وفا طرفه براي كارگرداني نمايش «يك شاخه گل سرخ» از استان قم و نيز از خسرو اميري براي كارگرداني نمايش «كرب و بلا» از استان كرمانشاه، تقدير شد.

همچنين اصغر زيبايي‌نژاد براي كارگرداني نمايش «سيب سرخ غلت زنان» از شهرستان شيراز به عنوان كارگردان برگزيده انتخاب شد.

در بخش طراحي صحنه امير رضا زاده براي نمايش آوا و الهـام فرخ پورمقدم طراح صحنه نمايش ساعت 171، در بخش موسيقي عبدالله آشتياني بـراي سلام بر وداع از تهران و مهراعلي پور براي ساخت موسيقي نمايش سيب سرخ غلت زنان از شيراز اول و دوم شدند.

داود رشيدي، اردشير صابري و کشن فلاح داوري اين جشنواره را برعهده داشتند.

در اين جشنواره سراسري 12 گروه نمايشي در سه بخش آييني، صحنه و نمايش به مدت چهار روز در شهرهاي کردکوي و گرگان رقابت کردند.


کد مطلب: 4838

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4838/برترين-هاي-همایش-آیين-هاي-عاشورايي-معرفی-شدند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir