تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۴۵
۰
کد مطلب : ۴۹

دومين جشنواره مديحه‌سرايي، چاوشي‌خواني و شعرامام رضا(ع) در اردبيل برگزار شد

دومين جشنواره مديحه‌سرايي، چاوشي‌خواني و شعرامام رضا(ع) در اردبيل برگزار شد
به گزارش خیمه، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي اردبيل در آيين دومين جشنواره مديحه‌سرايي، چاوشي‌خواني و شعرامام رضا(ع) گفت: اين جشنواره در استان اردبيل كه عشق و علاقه مردم آن به ائمه اطهار (ع) زبانزد است و آوازه اديبان، شاعران و مداحان آن در دنيا پيچيده است به عنوان محفلي براي گرامي داشت پديد آورندگان آثار فرهنگي و هنري در زمينه سيره امام رضا (ع) مي‌باشد. 

اصغر تقي زاده شكيبا، افزود : رويكرد اين جشنواره گسترش فرهنگ رضوي و ولايي است و با هدف شناسايي خاندان نبوي به نسل جوان برپا شده است.

وي گفت : ‪ ۳۰۰‬اثر به دبيرخانه اين جشنواره رسيده بود كه ‪ ۲۰۰‬اثر در زمينه شعر در ارتباط با امام رضا (ع) است.

وي افزود : ‪ ۵۰‬اثر پژوهشي در ارتباط با امام هشتم (ع) و سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي و نقش امام رضا (ع) در پيوند عاطفي مردم با بزرگان علم و دين و ‪ ۳۵‬اثر در زمينه مداحي و ‪ ۱۵‬اثر چاوشي‌خواني است.

در پايان اين جشنواره به پاس تجليل از يك عمر تلاش عاشقانه در زنده نگهداشتن نهضت عاشورا تنديس بلورين ، ديپلم افتخار و جايزه ويژه جشنواره به استاد سليم موذن‌زاده اردبيلي و نيز به‌لحاظ ابداع شيوه نو در مداحي و حضور عاشقانه در محافل ، لوح سپاس و هديه ويژه به سيد محمد عاملي مداح اهل بيت (ع) از اردبيل اعطا شد.

همچنين به‌لحاظ تشويق كودكان به فراگيري علوم قرآني و اجراي تواشيح مناسب لوح سپاس و هديه ويژه جشنواره به سيد طاها موسوي اعطا شد.

شهروز حبيبي ، نادر جوادي از اردبيل و جلال اسماعيلي از مشگين‌شهر نيز به ترتيب عناوين برگزيده اول تا سوم را در بخش مداحي به خود اختصاص دادند.

در بخش مقالات پژوهشي هم سعيد خومحمدي خيرآبادي از مشهد ، شهرزاد و مريم كتابي از كرمانشاه و مسلم نوروززاده از اردبيل به عنوان نفرات اول تا سوم برگزيده شدند.

در بخش شعر رضوي هم سيدعلي عابديان از اردبيل ، سيمين آقابابايي از شيراز و علي فردوسي از اصفهان به عنوان نفرات برگزيده معرفي شدند.

در اين جشنواره اصغر شاهي زاده و شهروز حبيبي هر دو از اردبيل و سعيد خو محمدي خيرآبادي از مشهد براي شركت در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره رضوي در مشهد انتخاب و اصغر شاهي‌زاده به عنوان برگزيده برگزيدگان انتخاب شد.

بنابرگزارش ایرنا، اين جشنواره در بخش چاوشي خواني انتخابي از سوي هيات داوران نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما