دکتر محمود احمدی نژاد:

شناخت و شناساندن فاطمه(س)، ترويج همه خوبي هاي عالم است

خبرگزاری ايرنا , 21 آذر 1386 ساعت 16:16

دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور در پیامی به کنگره فاطمه شناسی تاکید کرد: شناخت و شناساندن فاطمه(س) شجره مبارك طوبي در حقيقت ترويج همه خوبيهاي عالم است.


به گزارش خیمه، در پيام رييس جمهور به كنگره كه روز سه‌شنبه توسط محمد رئوفي‌نژاد استاندار كرمان قرائت شد آمده: خداوند را سپاس مي‌گويم و بر محمد(ص) و آلش درود مي‌فرستم و براي ظهور سيدالاوصياء كه بر پا دارنده عدالت علوي است دعا مي‌كنم. 

"شما دوستان و محبين ائمه اطهار(ع) با وجودي سراسر عشق و محبت به ساحت مقدس آن انوار طيبه گرد هم آمديد تا محققان و انديشمندان جلوه‌هايي از آن وجود يكتا گوهر هستي را مطرح نمايند و جان دوستداران اهل بيت را به آن بانوي بزرگوار مبتهج كنند. فاطمه محور عالم وجود پيونددهنده نبوت و ولايت و ام‌الائمه(ع) است. ائمه(ع) كه خود پناهگاه و فريادرس مردم بودند در سختيها به ايشان پناه مي‌بردند و او ام‌ابيها بود و پيامبر در كنار او آرام مي‌گرفت، در تبيين معارف الهي برخوردار از كلامي بلند و فصاحت و بلاغتي همچون علي(ع) بود، خطبه ايشان در مسجد مدينه كه بعد از رحلت پيامبر(ص) ايراد شد مملو از معارف و زيبايي‌هاي ادبي است." 

دكتر احمدي نژاد در ادامه پيام خود افزود: اين فاطمه است كه در دفاع از ولايت جان خويش را تقديم مي‌كند و مظلوميت اهل بيت را به جهانيان نشان مي‌دهد، هم او كانون مهر و محبت و عطوفت است.

"امروز كه جهان گرفتار ستم زورمندان و تاريكي برخاسته از خودخواهيهاي آنان است بيش از گذشته نيازمند معرفت، پاكي، صداقت، ايمان، اخلاص، محبت، عزت، عشق و كرامت است كه همه اين ارزشها در وجود فاطمه(س) جمع است. شناخت و شناساندن فاطمه(س) شجره مبارك طوبي در حقيقت ترويج همه خوبيهاي عالم است.

رييس جمهور در اين پيام با اشاره به آغاز ايام حج اظهاراميدواري كرد به بركت اين مقارنه حاصل تلاش دست‌اندركاران و شركت‌كنندگان در كنگره كه مزين به نام فاطمه(س) است مفيد و ماندگار باشد.

وي همچنين در اين پيام از بانيان و برگزاركنندگان كنگره فاطمه‌شناسي قدرداني كرد.

كنگره سراسري علمي فاطمه‌شناسي به مدت سه روز از سوي منطقه مقاومت بسيج سپاه كرمان و بسيج خواهران اين استان در شهرهاي كرمان، رفسنجان و جيرفت ادامه دارد.


کد مطلب: 490

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/490/شناخت-شناساندن-فاطمه-س-ترويج-همه-خوبي-هاي-عالم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir