در ايام حج تمتع امسال صداوسيما هشت مستند تهيه مي‌كند

خبرگزاری ايرنا , 21 آذر 1386 ساعت 16:29

مدير امور حج و زيارت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: در حج تمتع امسال اين مركز ساخت هشت مستند تلويزيوني را در دست تهيه دارد.


به گزارش خیمه، مدير امور حج و زيارت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در مكه مكرمه گفت: عناوين اين مستندها را "اسرار حج" ، "سنت حج" ، "از ام‌القري تا ام‌القري" ، "سوغات مسلمين" ، "زندگي در سعي و مروه" ، "حج جانبازان" ،"مهمان خدا" و "سفر به سرزمين نور" برشمرد.

حسن گروسي هدف از توليد اين مستندها را فرهنگ‌سازي پيرامون فريضه اثرگذار حج با توجه به نقشي كه مراسم حج در سازندگي فردي و اجتماعي دارد، عنوان كرد.

گروسي گفت: صدا و سيما درصدد است تا در قالب كارهاي توليدي ، راديويي و مستندسازي به انتقال مناسب صحنه‌هاي آموزنده و اثرگذار حج به اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان كمك كند كه اين مهم قطعا آثار و بركات بيشتري در جامعه بدنبال خواهد داشت.

گروسي همچنين اضافه كرد: تلاش اصلي صدا و سيما اين هست تا فضاي معنوي حاكم بر حج گزاران را به نحو مطلوب به داخل كشور و همچنين سراسر جهان انتقال دهد.

وي اضافه كرد: امسال صدا و سيما در خصوص حج و فلسفه آن فعاليت چشمگيري آغاز كرده كه اميد است با حمايت مسوولين و در سايه بهره‌گيري از خلاقيت هنرمندان مجرب و دلسوز تاثيرات آن را در جامعه بروز كند.


کد مطلب: 492

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/492/ايام-حج-تمتع-امسال-صداوسيما-هشت-مستند-تهيه-مي-كند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir