کتاب «كجاست عاشورای من و تو» منتشر شد

30 دی 1387 ساعت 9:19

كتاب «كجاست عاشورای من و تو»، به قلم ميثم محمدی توسط انتشارات قلم نو برای اولین بار در ارومیه منتشر شد.


به گزارش خیمه، نويسنده اين كتاب را در پنج بخش به رشته تحرير درآورده و به موضوعاتی با عناوين نگاه‌های مختلف به عاشورا، عقلانيت و عشق، حسين(ع) و عالمان دينی، ولايت علوی، ولايت اموی، قرائت‌های مختلف از عاشورا، اسطوره‌شناسی، تنهاترين پيام‌آور، احيای حقيقت دعا، قصه پنج سفر و دو قيام پرداخته ‌است.

در بخشی از اين كتاب می‌خوانيم: روح مذهب همواره در دل تمدن‌ها دميده شده و بنيان زندگی انسان از جايی پی ريخته می‌شد كه گل نهادی مذهبی را می‌كاشته يا ستون مركزی، دينی را استوار می‌كرده ا‌ست.

از طرف ديگر رعايت اخلاق و آداب دينی در كنار احكام، عرف تاريخی جوامع را شكل می‌داد و مذهب، عاملی برای پيوستگی اجتماعی و همدلی و هم‌زبانی بود و از سوی ديگر هم، يگانگی بين اقوام و گونه‌های مختلف، انسان را در برابر هجوم بيگانه تقويت می‌كرد.

در اين ميان، بی‌گمان يكی از حساس‌ترين نقش‌های دين ميان توده‌های اجتماعی، تقويت احساس رهايی، آزادگی، جستجوی عدالت، نقد حاكمان و اعتراض به تبعيض و ظلم بوده ‌است و يكی از برجسته‌ترين نمادهای مذهبی، شخصيتی به نام حسين‌بن‌علی(ع) و واقعه‌ای به نام عاشوراست.

کتاب «کجاست عاشورای من و تو» در 160 صفحه و در دو‌هزار نسخه در قطع رقعی و به قيمت 10 هزار ريال در اختيار علاقه‌مندان قرار داده ‌است.


کد مطلب: 4927

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/4927/کتاب-كجاست-عاشورای-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir