تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۳۳
۰
کد مطلب : ۴۹۳
رييس ستاد كنگره فاطمه‌شناسي:

فاطمه الگویی تمام عیار در همه ابعاد است

به گزارش خیمه، سردار غلامعلي ابوحمزه در مراسم آغازين اين كنگره با اشاره به ارايه الگوهاي مجازي و خارج از عقل و شرع در جوامع غربي افزود: اگر بخواهيم يك الگوي تمام عيار در ابعاد مختلف ارايه كنيم شخصيتي والاتر، گسترده‌تر و عميق تر از فاطمه زهرا(س) وجود ندارد.

وي از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان شخصيتي بي‌نظير كه از ابتداي خلقت تا قيامت كسي به پاي او نرسيده و نخواهد رسيد ياد و بيان كرد: اگر زنان جامعه ما بخواهند به قله رفيع انسانيت برسند فاطمه(س) بهترين الگو براي آنان است.

رييس ستاد كنگره سراسري فاطمه شناسي، بازشناسي و آگاهي و معرفت نسبت به اين شخصيت بزرگوار و ارايه ديدگاههاي مستدل، منطقي، اصولي و پذيرفته شده درباره آن حضرت را از ديگر اهداف اين كنگره برشمرد.

فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپاه استان كرمان اشاعه فرهنگ فاطمي در جامعه اسلامي را هدف اصلي اين نهاد برشمرد.

وي افزود: اگر بخواهيم فرهنگ علوي و فاطمي را در جاي جاي ميهن اسلامي و استان جاري كنيم بايد از شخصيت بزرگي چون فاطمه زهرا(س) بهره‌مند شويم.

سردار ابوحمزه خواستار تبيين بيش از پيش شخصيت حضرت فاطمه زهرا، حضرت زينب و حضرت خديجه(س) براي زنان ايران و ساير كشورهاي اسلامي شد.

رييس ستاد كنگره فاطمه شناسي گفت: اين بزرگواران مي‌توانند به عنوان الگوهاي تمام عيار براي زنان مسلمان مطرح شوند.

وي برگزاري كنگره فاطمه شناسي در شهرهاي كرمان، رفسنجان و جيرفت را الگويي براي ساير استانها دانست و خواستار برپايي اين كنگره به صورت شهرستاني شد.

مسوول بسيج خواهران استان كرمان نيز در نشست صبح امروز همين كنگره از تشكيل كميته‌هاي ششگانه براي برپايي آن خبر داد و گفت: ‪ ۷۰۰‬مقاله و اثر رسيده به اين كنگره توسط هيات علمي مورد بررسي قرار گرفته است.

پروين طياري چاپ جلد نخست مقالات ارايه شده به كنگره در ‪ ۳۵۰۰‬نسخه را از ديگر اقدامات انجام شده ذكر و بيان كرد: برنامه‌ريزي براي كاربردي كردن نتايج اين كنگره از موارد ممتاز آن است.

وي افزود: در نظر است فعاليتهاي فرهنگي اين كنگره در بحث فرهنگ فاطمي و در قالب "بنياد فاطميون" طراحي و در اين راستا نشستهاي علمي، تخصصي، همايشها و گردهماييهايي برگزار شود.

او گفت: از اين پس به ميمنت برگزاري كنگره سراسري فاطمه‌شناسي هر سال در سالروز اين كنگره برنامه‌هاي متنوع فرهنگي در كرمان اجرا خواهد شد.

مسوول بسيج خواهران استان كرمان با تاكيد بر اينكه راه نجات و تامين سعادت اخروي ما راهي جز فاطمي زيستن و فاطمي انديشيدن نيست گفت: بايد به عرفان، صبر و عشق او به ولايت اقتدا كنيم.

اين كنگره با قرائت پيام رييس جمهور، پيام آيت‌الله مكارم شيرازي و حضور آيت‌الله خزعلي عضو مجلس خبرگان رهبري، حجت‌الاسلام سيديحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان، محمد رئوفي‌نژاد استاندار، حجت‌الاسلام مهدي عرب پور امام جمعه موقت كرمان و سردار روح‌الله نوري فرمانده لشكر ‪ ۴۱‬ثارالله آغاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما