تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۴۹۳۶

سخنگوی وزارت امورخارجه با استاندار نجف دیدار کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه با استاندار نجف دیدار کرد
به گزارش خیمه، استاندار نجف در اين ديدار با استقبال از سفر هيات کشورمان بعنوان زمينه‌ساز شناخت بيشتر دو ملت ايران و عراق نسبت به مشترکات فرهنگي و ديني دو کشور از مساعدت‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي پيشرفت طرح توسعه حرم مطهر حضرت امام علي عليه‌السلام بعنوان قلب تپنده جهان تشيع تقدير کرده و خواستار استمرار و افزايش اين همکاري‌ها شد.

سعد ابوککل با اشاره به سفر قريب الوقوع خود به مشهدمقدس گفت: «نجف و مشهد شهرهاي خواهرخوانده هستند و ما مايليم به منظور تسهيل همکاري ميان استانهاي خراسان رضوي و نجف در زمينه تاسيس سرکنسولگري در مشهد و ايجاد تسهيلات کنسولي گفتگو و تبادل‌نظر کنيم.»

وي همچنين با استقبال از انجام پرواز آزمايشي هفته گذشته تهران - نجف و تصميم جهت افزايش اين پروازها به چند برابر براي تسهيل تردد زوار و اتباع دو کشور تاکيد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در اين ديدار با اشاره به اينکه، به يمن وجود مرقد نوراني و مطهر امام اول شيعيان جهان حضرت علي(ع)، نجف قلب تپنده مسلمين جهان است، اراده ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران براي تقويت همکاريها در زمينه توسعه حرم مطهر مورد تاکيد قرار داد.

 قشقاوي با اشاره به قرابتها و علايق مشترک دو ملت ايران و عراق همکاي شهر خواهرخوانده مشهد و نجف را مثبت ارزيابي کرد.

در اين ديدار، طرفين ضمن مرور پروژه‌هاي عمراني جمهوري اسلامي ايران در نجف از جمله طرح‌هاي احداث نيروگاه برق و بيمارستان ابراز اميدواري کرد که اين طرح‌ها هر چه سريع‌تر اجرايي شود.

در اين سفر، مسئولان حرم مطهر حضرت علي(ع)، قشقاوي را در جريان آخرين اقدامات جهت توسعه حرم قرار دادند.

در اين ملاقات همچنين جنايات رژيم اشغالگر قدس در غزه به‌شدت محکوم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما