کتاب «اميرالمؤمنين علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت» منتشر شد

ايبنا , 8 بهمن 1387 ساعت 11:00

چاپ اول كتاب «اميرالمؤمنين علی(ع) از ديدگاه اهل‌سنت» اثر علامه سيدهاشم بحراني از سوي انتشارات رايحه عترت منتشر شد.


به گزارش خيمه، اين اثر ترجمه كتاب عربي «علي(ع) و‌ السنة» است كه توسط سيدمحمدجعفر روضاتي به فارسي ترجمه شده و به شخصيت حضرت علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت مي‌پردازد.

علامه بحراني در اين كتاب، سيماي الهي اميرالمؤمنين علي(ع) را از ديدگاه اهل‌سنت به طور اجمال و با ذكر مآخذ و منابع آن به رشته تحرير در‌آورده و در بسياري از احاديث ذكر‌ شده كه واژه‌هاي آن نياز به توضيح علمي و ادبي داشته، توضيح و تبيين كرده است.

سيدهاشم حسيني بحراني توبلي، فاضلي عالم و فقيهي مشهور بود كه از تفسير و عربيت و رجال، كمال اطلاع را داشت. او محدثي فاضل، جامع و متتبع بود و مهارتي در اخبار داشت كه جز علامه مجلسي(ره)، ديگران به پاي او نمي‌رسيدند. بحراني كتاب‌هاي زيادي تأليف كرده كه همگي آنها شاهد بر تتبع و اطلاع اوست.

از ديگر آثار ارزنده او مي‌توان به برهان في ‌تفسير القرآن، احتجاج، ايضاح و حليه‌النظر في‌ فضائل الائمه الاثني عشر اشاره كرد.

در بخشي از اين كتاب به روايت والاترين خطيب خوارزم از كتاب مناقب و او از ابن‌عباس آورده كه پيامبر خدا(ص) درباره فضايل حضرت علي(ع) فرمود: «اگر درختان قلم و درياها مركب و جنيان حسابگر و انسان‌ها نويسنده شوند، نمي‌توانند امتيازات و برتري‌هاي علي‌بن ابي‌طالب(ع) را شماره كنند.»

مترجم در اين اثر، ابتدا كتاب را ترجمه كرده و سپس متن عربي آن را با بازنگري مجدد در انتها، به صورت كامل آورده است.

چاپ اول كتاب «اميرالمؤمنين علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت» در شمارگان 3 هزار نسخه، 158 صفحه و بهاي 20 هزار ريال راهي بازار نشر شده است.


کد مطلب: 5002

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5002/کتاب-اميرالمؤمنين-علي-ع-ديدگاه-اهل-سنت-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir