نماينده مسلمان پارلمان اتريش:

مسلمانان عضو جدايی‌ناپذير جامعه اتريش هستند

سايت خبری قرآنی , 21 آذر 1386 ساعت 17:59

نماينده مسلمان پارلمان اتريش،وضعيت اقليت مسلمان اين كشور در مقايسه با اقليت‌های مسلمان جوامع اروپايی را مطلوب توصيف‌كرد و مسلمانان اتريش را عضو جدايی‌ناپذير از جامعه اين كشور دانست.


 به گزارش خیمه، نماينده مسلمان پارلمان و مجری امور مربوط به انجمن اسلامی اتريش، وضعيت اقليت مسلمان اين كشور در مقايسه با اقليت‌های مسلمان جوامع اروپايی را مطلوب توصيف‌كرد و مسلمانان اتريش را عضو جدايی‌ناپذير از جامعه اين كشور دانست.

عمر الراوی روز گذشته 19 آذرماه با ارايه سخنانی با موضوع «اسلام معاصر در اروپا» در مركز تحقيقات و پژوهش‌های استراتژيك ابوظبی امارات گفت: دين اسلام در اتريش به‌عنوان دينی رسمی و برابر با ساير اديان به رسميت‌ شناخته‌شده و اقليت مسلمان اين كشور بعد از جنگ جهانی دوم، ثبات حقوقی و قانونی مناسبی پيداكرده‌است.

وی افزود: در حال حاضر روابط مسلمانان و دستگاه‌های اجرايی اتريش از سطح بسيار بالايی برخوردار‌است و انجمن اسلامی اين كشور نظارت بر امور و اوضاع مسلمانان را عهده‌داراست.

عمر الراوی با اشاره به تدريس علوم اسلامی در مدارس دولتی اتريش، تصريح‌كرد: هم‌اكنون حدود 47 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مسلمان در بيش از 2700 مدرسه در حال تحصيل‌هستند و 380معلم مسلمان نيز با نظارت انجمن اسلامی اتريش فعاليت‌‌می‌كنند؛ دانش‌آموزان مسلمان نيز به‌مناسبت اعياد اسلامی فطر و قربان می‌توانند از مرخصی‌ استفاده‌كنند.

وی خاطرنشان‌كرد: به رسميت‌ شناختن اقليت مسلمان در اتريش و سازماندهای امور مسلمان توسط انجمن اسلامی اين كشور، مسلمانان را در همكاری و حفظ هويت دينی و اسلامی آن‌ها ياری‌می‌كند.

نماينده مسلمان پارلمان اتريش در ادامه سخنان خود اظهاركرد: مسلمانان مشاركت فعالی در زمينه‌های مختلف سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اتريش دارند كه اين امر باعث هم‌زيستی مسالمت‌آميز بين آن‌ها و پيروان ساير اديان شده‌است.

عمر الراوی در پايان گفت: حدود 400 هزار مسلمان در اتريش زندگی‌می‌كنند و به موجب قانون امپراطوری اتريش در سال 1912 ميلادی، دين اسلام يكی از اديان رسمی اتريش است و پيروان اين دين از حقوق مساوی و برابر با ساير اديان برخوردارهستند.


کد مطلب: 503

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/503/مسلمانان-عضو-جدايی-ناپذير-جامعه-اتريش-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir