«سفر به مكه» روي پرده مي‌رود

خبرگزاری فارس , 5 بهمن 1387 ساعت 13:46

«سفر به مكه» که با روش «آيمكس» ساخته شده است، تماشاگران خود را به ديدار بزرگترين مكان مذهبي مسلمانان جهان مي‌برد.


به گزارش خیمه، تجربه امروزي مراسم حج با كمك تكنيك فيلمسازي «آيمكس» باعث خلق فيلمي هيجان‌انگيز شده است كه قصه كهن سفر باستاني مسلمانان جوان به خانه خدا را به شكل تازه‌اي تعريف مي‌كند.

فيلم توسط شركت مستقل فيلمسازي «كاسميك پيكچرز» تهيه و كل صحنه‌هاي آن در عربستان و مراكش فيلمبرداري شده است.

سفر قديمي ميليون‌ها مسافر مكه اين بار توسط دوربين‌هاي قديم آيمكسي ضبط شده است.

تولیدکنندگان این فيلم، آن را اثري دراماتيك ارزيابي مي‌كنند كه عناصر مستند را در خود دارد و به مراسم حج به عنوان يك مراسم مذهبي-تاريخي نگاه شده كه قصه‌اي را نيز در دل خود تعريف مي‌كند.

دومونيك كانينگ‌هامريد، تهيه كننده فيلم و مدير كاسميك پيكچر مي‌گويد: «چهار سال قبل زماني كه كار توليد فيلم را شروع كرديم قصدمان تعريف سينمايي قصه انساني بود كه مي‌خواهد خودش را به مكه برساند.»

وی افزود:«هدف ما نمايش اين سفر از طريق امكانات عظيم سيستم آيمكسي بود. شيوه فيلمسازي آيمكسي، با آن پرده عظيم 25 متري خود، در حال حاضر بزرگ‌ترين شكل سينماي در دوران معاصر است و ما مي‌خواستيم يك درام قرن چهاردهمي را به مكه امروزي پيوند بزنيم تا بتوايم گذشته و حال را در هم بياميزيم و هر دوي آنها در يك زمان به نمايش بگذاريم.»

تهيه‌كننده فيلم «سفر به مكه» همچنین اظهار داشت:« ما مي‌دانستيم اگر بتوانيم بر مشكلات مربوط به كار با تكنولوژي آيمكس غلبه كنيم، مي‌توانيم فيلمي بسازيم كه ظرفيت تبليغات بهتر را براي معرفي مراسم حج دارد. به اين ترتيب و با اين شيوه مي توانستيم به تماشاگران غربي كمك كنيم تا درك و شناخت بهتري از اسلام و بزرگترين مراسم مذهبي آن پيدا كند.»

وی گفت: «سازندگان فيلم اصرار دارند كه كارشان غيرسياسي است و فقط با اين هدف ساخته شده كه غيرمسلمانان با تماشاي آن ضن سرگرم شدن اطلاعات بيشتري درباره دين اسلام پيدا كنند.»

تاران ديويس، يكي ديگر از تهيه‌كنندگان فيلم نیز گفت: «كار ما تقدير از يك فرهنگ است، درباره انسانيت است و پيامي قدرتمند در خود دارد. هدف اصلي ما خلق آگاهي و درك بهتر براي نسل آينده است كه از صلح پاسداري كند.»

«سفر به مكه» اين ماه در آمريكا و فرانسه به روي پرده مي‌رود و پس از آن نمايش بين‌المللي خود را شروع مي‌كند. اين فيلم قرار است در تنها سالن نمايشي عربستان سعودي هم به نمايش دربيايد.

این فیلم اولين محصول دنياي سينما است كه با دوربين آيمكسي فيلمبرداري شده و از داخل يك هلي‌كوپتر كه در 200 پايي مكه قرار داشت، مراسم حج را ضبط كرده است.

اين نخستين بار است كه يك گروه از عوامل آيمكسي در توليد چنين فيلمي همكاري كرده‌اند.


کد مطلب: 5056

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5056/سفر-مكه-روي-پرده-مي-رود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir