در نشست تخصصی مهدویت عنوان شد؛

برای تعجیل در ظهور، عدالت خواهی را نهادینه کنیم

22 آذر 1386 ساعت 14:45

نشست «بایسته های مطالعات تطبیقی اندیشه مهدویت در عرصه علوم تربیتی و اخلاق» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.


به گزارش خیمه، نشست «بایسته های مطالعات تطبیقی اندیشه مهدویت در عرصه علوم تربیتی و اخلاق» از سلسله نشست های تخصصی پژوهشکده مهدویت با حضور فرهیختگان حوزوی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 

در این نشست حجت‌الاسلام عباس پسندیده استاد حوزه و دانشگاه، باتبیین مفهوم علوم تربیتی، روانشناسی و اخلاق از دیدگاه مهدویت گفت: در حوزه مباحث دینی، علم اخلاق و علوم تربیتی، جامعه شناسی و روانشناسی، ابزاری هستند که کمک می کنند تا تعریف درستی از موضوعات و روش های مناسب فهم مهدویت طراحی شود. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه تعلیم و تربیت، اخلاق و روانشناسی منابع اختصاصی محدودی در عرصه مهدویت وجود دارد گفت: محققین بر اساس آموزه های مهدویت، نخست باید اهداف و راهبرد خود را مشخص و انتظارات اخلاقی و تربیتی برای فراهم نمودن مقدمات و فرارسیدن زمان ظهور را تبیین کنند. 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای اینکه فاصله غیبت تا ظهور را کوتاه کنیم، نیازمند تبیین امور اخلاقی و تربیتی هستیم و برای تحقیق این امر، باید از مرحله تئوری بگذریم و به مرحله عملیاتی برسیم. 

حجت‌الاسلام پسندیده یادآور شد: امام زمان(عج) برای تحقق عدالت ظهور خواهد کرد و لذا مردم باید عدالت خواه باشند و با آموزه های دینی تربیت شوند تا داوطلبانه شرایط عدالت محوری را بپذیرند. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام جانبازی، طی سخنانی با تأکید بر لزوم گسترش پژوهش پیرامون مهدویت گفت: پژوهش های تطبیقی بسیاری در حقوق، سیاست، جامعه شناسی و امور تربیتی درباره اندیشه مهدویت صورت گرفته، اما نگاه این پژوهش ها جزئی است و دارای جایگاه علمی نمی باشد


کد مطلب: 517

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/517/تعجیل-ظهور-عدالت-خواهی-نهادینه-کنیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir