كارگردان هندي:

بزرگ‌ترين سينماگران هندوستان، مسلمان هستند

14 بهمن 1387 ساعت 12:45

سمرخان، كارگردان هندي گفت: «بزرگ‌ترين ستارگان و سينماگران هندوستان مسلمان هستند.»


به گزارش خيمه، سمرخان، كارگردان فيلم هندي «شائوريا» که در جشنواره فيلم فجر اکران شده است، درباره ايده اوليه فيلم‌اش توضيح داد: «ايده و ساخت فيلم مدت‌ها همراهم بود، از زماني كه حادثه 11 سپتامبر رخ داد و مسائل تروريستي حادث شد و اينكه راجع به مسلمان بودن يك هندي پرسيده مي‌شود، برايم سخت بود و سعي كردم با ساخت اين فيلم حرفم را بزنم.»

اين كارگردان سينماي هند در خصوص فعاليت مسلمانان در سينماي هند گفت: «"شاهرخان" يك مسلمان است، "سلمان خان"، "اميرخان" و "سيف‌علي خان" نيز مسلمان هستند. سينماي هند با مسلمانان هيچ‌گونه مشكلي ندارد و البته در هر جامعه‌اي وظيفه ماست كه تعبير غلطي كه از مسلمانان در دنيا هست را از ميان ببريم و چهره راستين اسلام را به جهانيان بشناسانيم و نشان دهيم هندوها و مسلمانان با يكديگر مشكلي ندارند.»

او تصريح كرد: «تغيير سيماي مسلمانان كار ما است. همانگونه كه چهره‌اي كه از ايران به نمايش در مي‌آيد با آن چيزي كه اينجا شاهد بوديم، متفاوت است و زنان و مردم از آزادي‌هاي بسياري بهره‌مند هستند. »

وي افزود: «چهره‌اي كه از اسلام هست، متاسفانه مربوط به طالبان است و فكر مي‌كنند اسلام همين است و چهره‌اي كه از اسلام معرفي مي‌شود مناسب نيست و بايد تلاش كنيم چهره واقعي اسلام را به دنيا نشان دهيم. »


کد مطلب: 5238

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5238/بزرگ-ترين-سينماگران-هندوستان-مسلمان-هستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir