«محمد»؛ محبوب‌ترين نام در انگليس

سايت خبری قرآنی , 24 آذر 1386 ساعت 16:56

روزنامه «ديلی تلگراف» انگليس با ارايه گزارشی در زمينه نام‌گذاری نوزادان پسر متولدشده در اين كشور، محمد را رايج‌ترين محبوب‌ترين نام در انگلستان معرفی‌كرد.


به گزارش خیمه، روزنامه ديلی تلگراف در اين گزارش اعلام‌كرد: در حال حاضر، بيشتر مسلمانان انگليس نام نوزادان پسر خود را محمد گذاشته و انتظارمی‌رود، در پی افزايش ميانگين زاد و ولد مسلمانان مهاجر بنگلادشی و پاكستانی در انگليس، محمد، بيشترين نامی باشد كه در انگلستان انتخاب‌می‌شود.

در ادامه اين گزارش آمده‌است: در سال گذشته ميلادی، نام 5991 نوزاد پسر متولدشده در انگلستان محمد نهاده‌شد كه بعد از اسم «جك» با 6928 نام، بيشترين نام برای نوزادان پسر در اين كشور بود.

«محمد انور»، استاد عراقی دانشگاه «وارويك» انگلستان در اين‌باره گفت: مسلمانان بيشتر دوست‌دارند نامی كه برای كودكان خود انتخاب‌می‌كنند با مقدسات دينی آن‌ها ارتباط داشته‌باشد.

وی افزود: با توجه به اين‌كه بيشتر مسلمانان ساكن انگلستان عموماً جوان هستند‌، می‌توان انتظارداشت كه آمار زاد ولد مسلمانان افزايش‌يابد و بر شمار نوزادان پسر با نام محمد افزوده‌شود.

همچنين پيش از اين منابع دولتی انگليس اعلام‌كردند: نام محمد در بررسی‌های اوليه در رتبه بيست وسوم فهرست اسامی گذاشته‌شده بر روی نوزادان قرارگرفت، اما پس از جمع‌آوری 14 نوع نوشتن اين اسم، نام محمد در رتبه دوم قرارگرفت.

مجله «تايمز» نيز با ارائه گزارشی با همين موضوع آورده‌است: تا پايان سال جاری ميلادی نام محمد در انگلستان به رتبه اول خواهدرسيد.


کد مطلب: 537

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/537/محمد-محبوب-ترين-نام-انگليس

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir