تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۳۲
۰
کد مطلب : ۵۳۸۶

مراسم عزاداری روز اربعین در انگلستان برگزار می‌شود

مراسم عزاداری روز اربعین در انگلستان برگزار می‌شود
به گزارش خیمه، امسال برای بیست‌وهمین سال متوالی است که این مراسم در انگلستان به صورت جمعی و همراه با برخی برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود.

این برنامه امسال در روز یکشنبه، پانزدهم ماه فوریه سال 2009 م. مطابق با نوزدهم صفر 1340 قمري، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، در ماربل آرک (Marble Arch) در مرکز لندن برگزار خواهد شد.

در این مراسم سخنرانی‌هايی به زبان‌های فارسی، عربی و اردو ایراد خواهد شد و از آن پس حرکت دسته‌جمعی عزاداران در ساعت یک و نیم عصر آغاز مي‌‍شود.

برگزاری مراسم اربعین به صورت کنونی نخستین بار در سال 1982م. به همت شهیدسیدمهدی حکیم، فرزند آیت‌الله سیدمحسن حکیم، آغاز شد و از آن سال تاکنون در نزدیک‌ترین یکشنبه به اربعین حسینی برگزار می‌شود.

این مراسم اولین مراسم دسته‌جمعی مسلمانان در مرکز لندن و اولین برگزاری مراسم اربعین حسینی بدین صورت در اروپای غربی و آمریکا به شمار می‌رود.

این مراسم در سال‌های گذشته، با حضور حدود 7 هزار مسلمان در ماربل آرک لندن برگزار شده است؛ در این مراسم مردان، زنان و کودکان مسلمانان از کشورهائی همچون ایران، عراق، پاکستان، هندوستان، کویت، بحرین و غیره شركت مي‌كنند.

پیشاپیش دسته عزاداران شمایل حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، گهواره‌ای که نماد گهواره علی‌اصغر(ع)، شهید شیرخوار کربلا، است و نیز اسبی که نماد ذوالجناح به شمار می‌رود، حرکت داده می‌شود.

این مراسم با قرائت زیارت اربعین در ساعت 4 بعدازظهر، توزیع نوعی تبرک به نام «شاخه شفا سجده‌گاه» و پذیرايی به پایان مي‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما