یک مسوول فرهنگی:

مداح باید با تاریخ کربلا آشنا باشد

سايت خبری قرآنی , 24 آذر 1386 ساعت 16:52

رئيس اداره تبليغات اسلامی فيروزآباد فارس گفت: مداح بايد با احكام اسلامی، تاريخ كربلا و كتاب‌های مقاتل آشنايی كامل داشته باشد و در فرصت‌های مناسب در اشاعه آن اقدام كند.


به گزارش خیمه، رئيس اداره تبليغات اسلامی فيروزآباد در اين مراسم با اشاره به مسئوليت مداحان گفت: مداح بايد مسئوليت اجتماعی خود را نيز به نحو شايسته انجام دهد.

حجت‌الاسلام «قاسم اسلامی‌نسب» با تشريح مسئوليت فردی مداحان گفت: مداح بايد با احكام اسلامی، تاريخ كربلا و كتاب‌های مقاتل آشنايی كامل داشته باشد و در فرصت‌های مناسب در اشاعه آن اقدام كند.

وی با اشاره به مسئوليت اجتماعی مداحان تصريح كرد: مداحان سكان داران هيئت مذهبی هستند و بايد مقررات مربوط را رعايت كنند.

حجت‌الاسلام اسلامی‌نسب در ادامه با اشاره به اثرات ارزشمند دانش و آگاهی گفت: امروزه با توجه به ارتقاء دانش فردی آحاد جامعه لازم است مداحان دانش و آگاهی خود را افزايش دهند و از اشعار، نوحه‌ها و سبك‌هايی كه مردم را خسته و دل زده می‌كند پرهيز كنند.

وی با اشاره به اشتياق فراوان عاشقان اهل بيت (ع) و سرمايه‌های فراوانی كه در اين راه هزينه می‌كنند، گفت: بايد از اين عشق و سرمايه در مسير پيوند عاطفی و اساسی اهل بيت(ع) استفاده شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامی فيروزآباد اظهار كرد: شهرستان فيروزآباد از نظر تعداد كمی و كيفی دارای مداحان شايسته‌ای است كه افتخارات بزرگی كسب كرده‌اند و در مسير ترويج فرهنگ ولايت و امامت تلاش می‌كنند.

رئيس شورای مذهبی نيز در اين همايش ضمن تقدير از همكاری و هماهنگی اداره تبليغات اسلامی و تلاش در حيات بخشيدن به تشكل‌ها مذهبی شهرستان گفت: با هماهنگی و همدلی توانسته‌ايم برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی را در حد شايسته‌ای رونق دهيم.

«صمد نارنج» در ادامه از مداحان خواست در جهت منضبط كردن برنامه‌های عزاداری در ايام محرم در هيئت‌های خود تلاش كنند.

وی با اشاره به نقش تعهد و تقوی در موفقيت مداحان گفت: اگر مداحی تقوی و تعهد داشته باشد و از صوت زيبايی هم برخوردار نباشد در دل عاشقان و دل‌سوختگان ولايت و امامت جايگاه خاص خود را دارد.


کد مطلب: 539

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/539/مداح-باید-تاریخ-کربلا-آشنا-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir