در فرهنگسرای هنر؛

موسیقی مذهبی به مناسبت اربعین، رایگان اجرا می‌شود

24 بهمن 1387 ساعت 14:44

موسيقي مذهبي و مرثيه ايراني به مدت ‪۱۰‬شب، از امروز در فرهنگسراي هنر به صورت رايگان اجرا مي‌شود.


به گزارش خیمه، هدف از برگزاري دهه موسيقي مذهبي ايراني، آشنايي و معرفي بخشي از موسيقي مذهبي ايران، شناخت و فرهنگ موسيقي مذهبي در ميان اقوام ايراني براي ارائه و معرفي به شهروندان تهراني اعلام شده است.

براساس اين گزارش، درك و دريافت فرهنگ مشترك و عميق ديني و آيين‌هاي مرتبط با دين در ميان اقوام و تقويت هويت ملي از منظر مذهب، فراهم آوردن زمينه‌هاي شناخت فرهنگ اقوام و درك كثرت معرفت شناسي ديني نزد اقوام ايراني، به نمايش درآوردن الگوهاي زيبا شناسي دقيق و عميق براي راويان شهري اين الحان و اين نوع موسيقي، كمك به حفظ وحدت ملي با تكيه بر اشتراكات فرهنگي اقوام كه پيوندهاي ناگسستني بر مبناي دين و ديانت دارند، از ديگر اهداف برگزاري اين ويژه برنامه است.

گروه بوشهر برنامه‌هاي مرثيه‌خواني، بحر طويل، سنج و دمام را در ‪ ۲۴‬و ‪۲۵‬ بهمن ماه، گروه مازندران برنامه‌هايي نوحه‌خواني، اميري خواني، را در روزهاي ‪ ۲۶‬و ‪ ۲۷‬بهمن ماه و گروه خوزستان برنامه‌هاي مداحي، روضه حضرت قاسم(ع) را در روزهاي ‪ ۲۸‬و ‪ ۲۹‬بهمن اجرا خواهند كرد.

گروه كردستان برنامه مديحه‌سرايي حضرت محمد(ص) را در روز ‪ ۳۰‬بهمن، گروه كرستان برنامه مديحه‌سرايي حضرت محمد(ص) را اول اسفند، گروه هرمزگان نيز برنامه مرثيه‌خواني، نوحه‌خواني، شبيه‌خواني را در دوم و سوم اسفند اجرا مي‌كنند.


کد مطلب: 5464

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5464/موسیقی-مذهبی-مناسبت-اربعین-رایگان-اجرا-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir