ايرانيان مقيم ژاپن در اربعين حسيني به سوگ نشستند

خبرگزاری ايرنا , 29 بهمن 1387 ساعت 11:45

ايرانيان مقيم ژاپن در اربعين حسيني به ياد سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفاي آن حضرت به سوگ نشستند.


به گزارش خیمه، در اين مراسم که در محل اقامتگاه سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن برگزار شد، علاوه بر سيدعباس عراقچي سفير ایران و اعضاي نمايندگي کشورمان، روساي نهادهاي ايراني و خانواده هاي آنها و جمعي از ايرانيان، اساتيد و دانشجويان مقيم اين کشور نيز حضور داشتند.

حجت الاسلام ابراهيم ساودا، از روحانيون مقيم ژاپن در اين مراسم ضمن تسليت فرا رسيدن اربعين شهادت سومين امام شيعيان جهان، درباره فلسفه قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت و همچنين فلسفه برگزاري اربعين سخناني بيان کرد.

دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در ژاپن پيش از آغاز اين مراسم نماز جماعت مغرب و عشا را به جاي آوردند و زيارت عاشورا را نيز قرائت کردند.

در اين مراسم که در فضايي معنوي و آکنده از غم و اندوه برگزار شد، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به نوحه سرايي پرداخته و دوستداران اهل بيت(ع) در شب اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) به عزاداري پرداختند.

مراسم مشابهي نيز از سوي دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و با حضور شيعيان کشورهاي مختلف مقيم ژاپن از جمله افغانستان و بنگلادش در توکيو برگزار شد.


کد مطلب: 5615

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5615/ايرانيان-مقيم-ژاپن-اربعين-حسيني-سوگ-نشستند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir