در نشست «ساماندهی شؤونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی» مرند تاکید شد؛

تلاش برای بالابردن سطح آگاهی مردم درباره عاشورا

24 آذر 1386 ساعت 17:31

به منظور ساماندهی شؤونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، جلسه هم انديشی با حضور مسؤول اداره تبليغات اسلامی، شورای هيئات مذهبی و واحد اطلاعات نيروی انتظامی شهر مرند تشكيل شد.


به گزارش خیمه، در جلسه ستاد ساماندهی شؤونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی، مقرر شد جلسه توجيهی در خصوص آداب و شيوه‌های عزاداری و آسيب شناسی آن، پيش از فرا رسيدن ماه محرم الحرام برای مسؤولان هيئات مذهبی توسط اداره تبليغات اسلامی مرند برگزار شود.

همچنين برگزاری جلسه توجيهی برای روحانيون مرند پيرامون فلسفه قيام حضرت سيدالشهداء (ع) و آداب سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسين (ع) توسط اين اداره و برپايی دوره آموزش مداحی جهت ارتقاء سطح كيفی و علمی مداحان اهل بيت (ع)، از ديگر برنامه‌های مصوب در اين جلسه بود.

از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه، برپايی نمايشگاه كتابی به همين مناسبت جهت آشنايی و بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم و ترويج و نشر فلسفه قيام آن حضرت در اين اداره بوده و همچنين مقرر شد توسط تبليغات اسلامی مرند احكام فقهی مرتبط با شبيه‌خوانی از نظر مراجع عظام تقليد جمع آوری و در اختيار عموم قرار گيرد.

تزيين و آماده‌سازی ميدان شهرداری مرند جهت انجام مراسم عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا توسط شهرداری متناسب با حال و هوای عاشورائی، ممنوعيت حمل تماثيل و شمائل منتسب به ائمه معصومين و حضرت ابوالفضل (ع) توسط دستجات و هيئات حسينی و همچنين استفاده از طبل‌های نابهنجار و نامناسب، نصب بنرهای مناسب با ايام محرم الحرام توسط ادارات جهت زنده نگه داشتن فرهنگ اسلام و نهضت عاشورا تهيه و در نقاط مختلف و نظارت دايره اماكن نيروی انتظامی بر چاپ و تكثير تماثيل ائمه معصومين (ع) در چاپخانه‌های سطح شهر از موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.

همچنبن مقرر شد تا با توجه به كثرت شبيه خوانی و مشكلات موجود در اين زمينه، از اين پس برای شبيه خوان‌های جديد مجوز صادر نشود.


کد مطلب: 562

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/562/تلاش-بالابردن-سطح-آگاهی-مردم-درباره-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir