بررسی "فتوای علمای وهابيت مبنی بر تخريب عتبات عاليات" در كربلا

سايت خبری قرآنی , 25 آذر 1386 ساعت 18:11

گردهم‌آيی علمی با موضوع بررسی فتواهای اخير علمای فرقه ضاله وهابيت در زمينه تخريب و نابودی مراقد اهل‌بيت(عليهم‌السلام) در شهر مقدس كربلا برگزارشد.


به گزارش خیمه، اين گردهم‌آيی به همت انجمن خيريه و فرهنگی «محمد الأمين» كربلا و با حضور آيت‌الله «شيخ فاضل الفراتی» و آيت‌الله «سيدمرتضی قزوينی» از علمای حوزه علميه نجف اشرف و شماری از اعضای حزب‌الله عراق برگزارشد.

در اين گردهم‌آيی، فتواهای كينه‌توزانه و نفرت‌آميز علمای گمراه وهابی عربستان در زمينه تخريب و نابودی عتبات عاليات و مراقد مطهر اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام) و به‌ويژه مرقد مطهر امام حسين(ع) مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

شيخ فاضل‌الفراتی با ارايه سخنانی در اين گردهم‌آيی گفت: ادعاهای باطل و فتواهای كينه‌توزانه فرقه‌های تكفيری و افراطی وهابيت در تخريب نمادهای مقدس مسلمانان با تعاليم و آموزه‌های قرآن كريم، سنت مطهر پيامبر(ص)، عقل و منطق هم‌خوانی‌ندارد.

وی افزود: علمای وهابی عربستان تلاش‌می‌كنند از طريق اهانت به نمادها و مقدسات دينی شيعيان و تخريب مراقد اهل‌بيت‌(عليهم السلام) مبادی، اصول و احكام دين مبين اسلام را سست‌كنند.

الفراتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان‌كرد: اقدامات علمای تكفيری و وهابی عربستان در صدور فتوای تخريب مراقد مطهر امامان معصوم(عليهم‌السلام) باعث شعله‌ورشدن درگيری‌های قومی و طايفه‌ای شده و نتيجه آن تخريب حرمين شريفين عسكريين در سامرا است.

وی در پايان گفت: فرقه وهابيت و پيروان آن، تاكنون صدها مرقد مقدس علمای شيعه، حسينه و مسجد متعلق به شيعيان و پيروان اهل‌بيت(عليهم‌السلام) را در عراق نابودكرده‌اند.


کد مطلب: 564

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/564/بررسی-فتوای-علمای-وهابيت-مبنی-تخريب-عتبات-عاليات-كربلا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir