«رمز جاودانگی قرآن» در قم بررسی شد

25 آذر 1386 ساعت 18:42

نشست علمی «رمز جاودانگی قرآن» با حضور صاحبان فكر و انديشه در مدرسه علميه حجتيه قم برگزار شد.


به گزارش خیمه، حجت‌الاسلام «علی استاد»، ناظر علمی نشست «رمز جاودانگی قرآن» به شرح علل جاودانگی قرآن پرداخت و گفت: قرآن جامعيت و كمال دين است، زيرا با دلايل عقلی اثبات شده كه انسان در راه سعادت نمی‌تواند تنها باشد بلكه در رسيدن به كمال مطلوبش بايد از دين كمك بگيرد و اسلام نيز بايد ابدی باشد، زيرا مردمی كه ديگر با هيچ پيامبر جديدی مواجه نمی‌شوند، احتياج دارند تا در سايه قرآن تمام برنامه‌های خود را بيابند.

اين استاد حوزه افزود: جهانی بودن اسلام و فراگير شدن اين دين به طوری كه هر فرهنگ و جغرافيايی را شامل شود از خصوصيات خاص آن است.

وی همچنين پاسخگويی به نيازهای متغير و فراوان را از ديگر رموز جاودانگی قرآن و سنت دانست و گفت: قرآن هميشه زنده است و عمق زيادی دارد و انسان هرگز نمی‌تواند آنچه قرآن تعليم می‌دهد را به خودی خود ياد بگيرد و اين آموزش احتياج به معلمان و مفسرانی دارد كه قرآن كريم آنها را، منحصر در اهل‌بيت(ع) می‌داند و با آنان پيوندی ايجاد كرده، تا حرف‌های دين از زبان قرآن و ائمه(ع) مطرح شود و در اين باره امام علی (ع) می‌فرمايد، اگر من سخنگوی قرآن باشم هرچه نياز داريد تا قيامت از آن استخراج می‌كنم و اين نشان دهنده منزلت و جايگاه امامت است.

ناظر علمی اين نشست گفت: يكی از رموز جاودانگی قرآن، آموزش متد دقيق استفاده از قرآن است كه باعث يادگيری اجتهاد قرآنی می‌شود و با اين ويژگی انسان را هدايت می‌كند.

وی افزود: قرآن تمام روابط انسان اعم از روابط غيرمتغير يا متغير كه دستخوش دگرگونی‌هايی می‌شود را تبيين می‌كند. 

بنابرگزارش مرکز خبر حوزه، در ابتدای اين نشست چند تن از محققان به ارائه مقالات خود در زمينه رمز جاودانگی قرآن و ابعاد اعجاز آن در حوزه صناعت ادبی و نكات علمی پرداختند.


کد مطلب: 574

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/574/رمز-جاودانگی-قرآن-قم-بررسی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir