نويسنده مسلمان آمريكايي براي آموزش اعياد اسلامي به كودكان کتاب می نویسد

خبرگزاری فارس , 25 آذر 1386 ساعت 19:01

«اسماء مبين‌الدين»، نويسنده اهل ايالت اوهايوي آمريكا، با هدف آموزش اعياد اسلامي به كودكان، در حال نوشتن كتاب جديدي با نام «بهترين عيد» است.


به گزارش خیمه، اسماء مبين‌الدين، نويسنده مسلمان آمريكايي گفت: در اين كتاب تلاش كرده‌ام تا در قالبي ساده و شيرين، درباره اعياد مسلمانان بالاخص عيد قربان به كودكان آموزش دهم. 

وي افزود: عيد قربان عيد بسيار مقدسي است و مردم بايد درباره آن بيشتر بدانند و البته در اين ميان به كتاب‌هاي زيادي نياز است. 

«مبين‌الدين» گفت: اين كتاب دومين كتاب من است و آنرا براي كودكان آمريكايي مسلمان چون فرزند خود نوشته‌ام، زماني تصميم به نوشتن اين كتاب گرفتم كه هر چه گشتم با كتاب مناسبي در اين رابطه روبرو نشدم. 

او درباره موضوع اين كتاب گفت: «بهترين عيد» داستان دختر بچه‌اي به نام «انسا» است كه به خاطر اينكه والدينش به حج رفته‌اند و او تنها مانده غمگين است ولي با فرا رسيدن عيد قربان، مادربزرگ او با پخت غذاهاي متنوع و خانه تكاني اين روز را جشن گرفته و «انسا» را شادمان مي‌كند. او در اين روز با دو دختر فقير آشنا مي‌شود كه از كشوري جنگ‌زده به آنجا مهاجرت كرده‌اند، او با كمك مادربزرگش در اين روز بزرگ به دوستان فقير خود نيز كمك مي‌نمايد و در نهايت به اين نتيجه مي‌رسد كه اين عيد بهترين عيد عمرش بوده است. 

«مبين‌الدين» نويسنده آمريكايي مسلمانان كه هم‌اكنون با خانواده خود در دابلين، پايتخت ايرلند، زندگي مي‌كنند، فارغ التحصيل رشته پزشكي از دانشگاه اوهايوي آمريكا است.


کد مطلب: 581

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/581/نويسنده-مسلمان-آمريكايي-براي-آموزش-اعياد-اسلامي-كودكان-کتاب-می-نویسد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir