کارگردان «فتنه» راهي آمريکا شد

10 اسفند 1387 ساعت 12:37

نماينده پارلمان هلند اين هفته به ايالات متحده رفته‌ است تا فيلم ضداسلامي‌اش(فتنه) را در اين کشور نمايش دهد.


به گزارش خيمه، در حالي از ورود او به آمريکا استقبال نشد که اخيرا، انگليس ورودش به اين کشور را ممنوع کرده‌بود؛ حضور وايلدرز در آمريکا چندان از سوي رسانه‌هاي اين کشور مورد توجه قرار نگرفت.

سناتور جمهوريخواه، وايلدرز را به واشنگتن دعوت کرده‌است؛ اما در چرخشي ناگهاني اعلام کرد که مشکلات مردم ايالتش(آريزونا) و نيز مهاجران غيرقانوني مکزيک از مسائل آقاي وايلدرز مهمتر است.

البته جان کایل در انتها به مسلمانان افراطي هشدار داد که اين حق آقاي وايلدرز است که از آزادي بيان و شرکت در اظهارنظرهاي پارلماني شرکت کند.

تنها نماينده مسلمان پارلمان آمريکا نیز به نمايش فيلم فتنه در مجلس سنا اعتراض کرد.

کیت الیسون گفت: «اعتراض من نشان‌دهنده زير پا گذاشتن آزادي بيان نيست. بلکه حرف من اينست که اين بسيار نابجا و نامناسب است که پايتخت آمريکا به محلي براي محکوم کردن دين بي‌عيب و نقص اسلام تبديل شود.»

همچنين وايلدرز در گفت‌گو با شبکه فاکس نيوز آمريکا مدعي شد: «اين بسيار مضحک و خنده‌دار است که بگوييم همه مسلمانان تروريست هستند؛ اما متأسفانه بسياري از تروريست‌هاي شناخته شده در دنيا، مسلمان هستند. اما آنچه من بدان بسيار معتقدم، اين است که اساس عقايد اسلام تهديد بزرگي به جهان آزاد ماست.»

 روزنامه‌هاي اصلي آمريکا (واشنگتن‌پست و نيويورک‌تايمز) صرفا اشاره‌اي به حضور وايلدرز در اين کشور داشته و برنامه‌هايش را پوشش نداده‌اند.


کد مطلب: 5811

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5811/کارگردان-فتنه-راهي-آمريکا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir