نشست بررسي عرفان اسلامي و عرفان‌هاي نوظهور برگزار شد

خبرگزاری رسانيوز , 15 اسفند 1387 ساعت 13:14

نشست بررسي عرفان اسلامي و عرفان‌هاي نوظهور از سوي معاونت فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در مدرسه فيضيه برگزار شد.


به گزارش خیمه، در اين نشست، یکی از استادان حوزه و دانشگاه دوري از عرفان اصيل و ناب، در حمايت استعمار بودن، آسان‌گيري، همگاني و سهل الوصول بودن و ادعاي كاذب در زمينه كرامات را از ويژگي‌هاي عرفان‌هاي نوظهور دانست.

حجت‌الاسلام فاضلي وجود تعداد زيادي سايت در حمايت و تبليغ اُوشو و افكار وي را كه چند سال پيش از دنيا رفته با حمايت مالي كشورهاي استعماري معرفي كرد و با خرافي دانستن فرقه‌هاي عرفاني نوظهور، گفت: «اين فرقه‌ها به دنبال چيزهايي مي‌روند كه مردم عموماٌ به دنبال آن هستند و البته با پوشاندن لباس حق به باطل در صدد القاء مطالب خود به مخاطبان هستند.»

وي با بيان اينكه بيش از صد نوع از اين مسلك‌ها در كشور وجود دارد، دانستن زبان نسل حاضر، داشتن اطلاعات عمومي، مستند بودن مطالب و بيان آن با شيوه‌هاي مناسب و آسان كردن مطالب را براي مبلغان در امر تبليغ دين ضروري خواند.

این استاد حوزه و دانشگاه، عرفان را داراي پيچيدگي‌ دانست و از عرضه همگاني آن نظير برنامه‌هاي تلويزيوني و از سوي هر شخص ناآگاهي انتقاد كرد و آن را خطر بزرگي عنوان كرد.

حجت‌الاسلام فاضلي تصریح کرد: «در برخي مكاتب عرفاني نوظهور، داشتن دوست از جنس مخالف نه تنها ساده شده، بلكه به عنوان يك امر موجّه و عرفاني وانمود مي‌شود، از اين رو مي‌بينيم كه بعضي تحت تأثير اين مطالب قرار گرفته‌اند و جذب اين گروه‌ها شده‌اند.»

در پايان اين نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور طلاب حوزه علميه برگزار شد.


کد مطلب: 5894

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/5894/نشست-بررسي-عرفان-اسلامي-عرفان-هاي-نوظهور-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir