تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۰۳
۳
۰
کد مطلب : ۵۹۵۱

شماره جديد اخبار شيعيان منتشر شد

شماره جديد اخبار شيعيان منتشر شد
به گزارش خیمه، ماهنامه خبري و تحليلي شيعيان جهان با هدف اطلاع رساني جوامع و گروه هاي شيعي جهان نسبت به حوادث و رويدادهاي زندگي اجتماعي آنها، اقدام به گردآوري اخبار از سايت‌هاي اينترنتي، نشريات و منابع اطلاع رساني ديگر مي‌كند.

در اولين بخش اين ماهنامه اخباري در رابطه با ديدار و گفتگوهاي مراجع آورده شده است که از جمله آنها اخبار ديدار حضرت آيت الله خامنه‌اي با دبير و اعضاي شوراي عالي و مديريت حوزه علميه قم و ديدار با هزاران نفر از مردم آذربايجان شرقي است.

از ديگر اخبار آمده در اين بخش مي توان به سخنان حضرات آيات مکارم شيرازي، شبيري زنجاني، موسوي اردبيلي، صافي گلپايگاني نوري همداني و آيات هاشمي شاهرودي، سبحاني، جوادي آملي، مصباح يزدي، مظاهري، علوي گرگاني و تسخيري اشاره کرد.

آشنايي با شيعيان الجزاير عنوان بخش ديگر اين ماهنامه است كه در آن گفت‌وگويي با شيخ فضيل الريال انجام گرفته است.

بخش فرهنگي شامل اخباري از کشورهاي ايران، ترکيه، کويت وهند است.

اخبار سياسي در حوزه کشورهاي ايران، بحرين، عربستان و مصر صورت منتشر شده است. از جمله اخبار کشور ايران در اين بخش مي توان به ديدار سران مقاومت با مقامات ايران و نشست مشترک سران قوا اشاره کرد.

عراق، عتبات عاليات، افغانستان، لبنان هرکدام داراي بخش هايي جداگانه براي اخبار شيعيان خود هستند.

گسترش فعاليت هاي فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در تايلند و هندوستان، برگزاري مراسم کتاب سال جمهوري اسلامي ايران، دهمين دوره کتاب سال حوزه، گردهمايي فرزندان غير ايراني امام و انقلاب، شيعيان بنگلادش از ديگر اخباري است که در اين شماره ماهنامه اخبار شيعيان به چاپ رسيده است.

در بخشي از مقاله «شيعيان بنگلادش» مي خوانيم: «سنت سوگواري و عزاداري ومرثيه خواني در زمان حکومت مغول از هند وارد اين سرزمين شد و سپس با حضور روحانيان ايراني گسترش يافت و رفته رفته به يک فرهنگ سنتي درميان مردم تبديل شد، به گونه اي که سني ها تحت تاثير شيعيان نيز در گراميداشت چنين مراسمي سهيم شدند.»

چهلمين شماره ماهنامه اخبار شيعيان به مدير مسئولي محمود تقي زاده داوري و سردبيري مجتبي فاضل در اسفند ماه سال جاري از سوي موسسه شيعه شناسي منتشر شده است.

سايت خبري جهان شيعه، به نشاني www.shiiteworld.com يکي از راه‌هاي ارتباط با دفتر اين ماهنامه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

مطالب جالبه
جواد فاضل بخشایشی
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه دست اندرکاران اجر بدهد .
جواد فاضل بخشایشی
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه دست اندرکاران اجر بدهد .