تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۵۹۶۳

معرفي كتاب‌هاي منتشر شده درخصوص حج در روسيه

معرفي كتاب‌هاي منتشر شده درخصوص حج در روسيه
به گزارش خیمه، اين چهار كتاب پيرامون حج به شرح ذيل است:
* کتاب «حج – پنجمين رکن اسلام»، تاليف حاجي رمضانوف در 344 صفحه و در چاپخانه اسلامي اخلاص به چاپ رسيد.

مؤلف کتاب در حج، متوجه اين نکته شد، که بسیاری از افرادی که به حج مي آيند روش و اصول انجام صحيح و کامل مناسک حج را مطالعه نکرده اند و افرادي که مي خواهند به مطالعه در اين زمينه بپردازند اطلاعات بسيار کمي در اين زمينه به زبان روسي در دسترس دارند.

همچنین بعضي از افراد که در حج همراه او بودند صريحا" علاقه خود را درباره وجود کتابي که در آن تمام ادعیه ای که لازم است در هر مکان مقدسي خوانده شود را اعلام داشتند.

همچنين نويسنده اظهار می دارد که با چاپ کتاب فوق الذکر ، بسياري از خوانندگان سپاسگذاري و رضايت خود را از چاپ کتاب اعلام داشتند.

براي راحتي خوانندگان ، کتاب به صورت پي در پي به اعمالي که زائر از ابتداي حج تا زمان بازگشت به خانه انجام مي دهد آورده شده است.

نويسنده در اين کتاب به موارد ذيل پرداخته ا ست :
• کلياتي در ارتباط با حج ؛
• ذکر شرايط لازم براي انجام حج و عمره کامل ؛
• آيين زيارت آرامگاه پيامبر ؛
• مدينه منوره ؛
• اعمال بين مکه و مدينه ؛
• اعمالي که انجام آنها در حج ممنوع مي باشد ؛
• آداب ورود به مکه ؛
• خصوصيات و ويژگي هاي مسجدالحرام ؛
• عرفات ؛
• اعمال مني ؛
• عمره ؛


* كتاب «به من درباره حج بگو» در سال 2005 توسط انتشارات دیلیا در 3000 نسخه به چاپ رسید.

در این کتاب داستان زندگی حضرت ابراهیم، زمانی که او همسرش هاجر و فرزندش اسماعیل را در این مکان گذاشت، تلاش هاجر جهت یافتن آب برای فرزندش و ... و اینکه سرانجام چگونه از زمین چشمه آب جوشید، ذکر می گردد.

تاریخ حج (زیارت مکه) به 4000 سال قبل باز می گردد زمانی که وحی الهی بر حضرت ابراهیم نازل شد.


* كتاب «راهنمای زائران و مسافران مکه – مدینه» تاليف گوسینوف و نورولینا در سال 2007 توسط انتشارات ایلیا در 160 صفحه به چاپ رسید.

اين کتاب راهنمای زائران مکه مکرمه و مدینه منوره با این محتوا برای اولین بار است که به چاپ رسیده است و شامل بخش هایی است مربوط به تاریخ مکان های مقدس مکه و مدینه (که دارای مفاهیم عظیمی برای هر مسلمان است) و نیز به صورت کامل به شرح و تفصیل مناسک حج ، توصیه های کاربردی درباره اقامت در این مکان های مقدس در هنگام مناسک حج و متن ادعیه حج، می پردازد .این کتاب همچنین، زائران را با انجام صحیح این مناسک آشنا می سازد .


* كتاب «مکه و مدینه – دو شهر مقدس در اسلام» تاليف حیدر یلدریم و رشیت خایلاماز در سال 2007 توسط انتشارات ایلیا در 232 صفحه به چاپ رسید.

می توان گفت که برای هر فرد مسلمانی مقدس ترین مکان کعبه می باشد که خدا از آن به عنوان خانه خود یاد می کند و آن را خانه خود می نامد.

شهر مقدس مکه که در آن کعبه، خانه خدا، قرار دارد و مدینه منوره که در آنجا حکومت اسلامی شکل گرفت به عنوان مکان های مقدس یاد می شوند؛ هر کسی که در در این مکان ها حضور داشته است تفاوت این مکان ها را به وضوح با دیگر مکان ها حس می نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما