انتشار کتاب «قرآن و امام حسین(ع)»

10 فروردين 1388 ساعت 10:21

كتاب «قرآن و امام حسين(ع)» به بازخوانی و تامل در آياتی از قرآن كريم می‌پردازد كه توسط امام حسين(ع) در سفر خود از مدينه تا كربلا برای همراهان تلاوت شده است.


به گزارش خیمه، این کتاب در قالب 9 بخش با عناوين قرآن و امام حسين(ع)، انگيزه، اخلاص، نشاط و آگاهی در كربلا، حركت امام حسين(ع) بر اساس قرآن، اهداف امام حسين(ع) و قرآن، امر به معروف و امام حسين(ع)، جلوه‌های قرآن در كربلا، عزّت و ذلّت در كربلا، نماز و امام حسين(ع)، قرآن و ياد شهدا، زيارت عاشورا در سايه قرآن به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتی تاليف شده است.

حجت‌الاسلام قرائتی در مقدمه اين كتاب هدف از تأليف اين كتاب را معرفی سيمای امام حسين(ع) و صحنه‌ها و حوادث كربلا مانند جهاد، تصميم، عشق، ايمان، خلوص، شهادت، نماز و نيز پذيرش عذر و توبه‌ حُر تا پيشگامی امام حسين(ع) در فرستادن فرزندش قبل از ديگران به ميدان نبرد از ديدگاه قرآن عنوان كرده است.

بازخوانی آياتی كه از آغاز سفر تا حادثه كربلا توسط امام حسين(ع) برای همراهان تلاوت شده است و آياتی كه مبنای حركت و تصميم‌گيری‌های امام حسين‌(ع) در واقعه سفر ايشان از مدينه به كربلا به عنوان نمونه‌های عينی و مصاديق قرآنی حوادث كربلا، از ديگر مواردی است كه در فصول مختلف اين كتاب برای مخاطبان ارائه شده است.


کد مطلب: 6080

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6080/انتشار-کتاب-قرآن-امام-حسین-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir