پایان فیلمبرداری «مختارنامه» د ر اردیبهشت ماه

18 فروردين 1388 ساعت 14:25

کلیه مراحل فيلمبرداري " مختارنامه "، تا اواخر ارديبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.


به گزارش خیمه، مدير برنامه ريزي مجموعه «مختارنامه» گفت:« گروه از هفتم فروردين ماه در شاهرود به سر مي برد و در حال حاضر مشغول فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به کربلا و نهر علقمه هستيم.»

مسعود ميمي افزود:« در بيابان هاي طرود که يک ساعت و نيم با شاهرود فاصله دارد، نخل هايي هست که براي فيلمبرداري اين قسمت از کار به آنها احتياج داشتيم. در کنار اين نخل هاي هشتاد ساله نهري ساخته ايم و خيمه ها را هم سوار کرده ايم تا شرايط براي فيلمبرداري اين صحنه ها آماده شود.»

وی اضافه کرد:« در اين قسمت از کار که بخش پاياني فيلمبرداري هم محسوب مي شود،‌ کاوه فتوحي در اولين تجربه بازي خود، در نقش جواني حضرت عباس مقابل دوربين خواهد رفت . همچنين محمد فيلي در نقش شمر و انوش معزي در نقش هرمله بازي خواهند کرد.»

سريال «مختارنامه» داستان قيام مختار ابوعبيد ثقفي ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگي وي روايت مي كند.

شهرت مختار به خاطر قيامي است كه پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهي از شهداي كربلا توسط او شكل مي گيرد و در نهايت به پيروزي مي رسد.

از بازيگراني که در اين مجموعه ايفاي نقش کرده اند مي توان به فريبرز عرب نيا، رضا رويگري، عنايت شفيعي، ژاله علو، رضا کيانيان ، محمدرضا شريفي نيا ، نسرين مقانلو، پرويز پورحسيني، انوشيروان ارجمند، كريم اكبري مباركه ، فريبا کوثري ، مهدي فخيم زاده ،‌محمد صادقي و ... اشاره کرد.

سريال چهل قسمتي «مختارنامه» از محصولات «الف ويژه» مركز سيما فيلم است كه فيلمبرداري آن از فروردين 1383 در حوالي تهران آغاز شد.

تهيه كننده اين مجموعه محمود فلاح و نويسنده و كارگردان آن داوود ميرباقري است.


کد مطلب: 6142

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6142/پایان-فیلمبرداری-مختارنامه-د-ر-اردیبهشت-ماه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir