در دانشگاه تهران

بررسی نسبت تلویزیون و دینداری

22 فروردين 1388 ساعت 14:28

نشست تخصصی «بررسی نقش برنامه های دینی تلویزیون در کاهش یا افزایش دینداری» دوشنبه ۲۴ فروردین ماه در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود.


این نشست از سوی کمیته تخصصی مطالعات رسانه های دیداری و شنیداری «انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» برگزار می شود. دکتر «اعظم راوَدراد»، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخنران این نشست است.

هدف از این نشست توضیح رابطه میان برنامه های دینی و غیر دینی در تلویزیون دینی ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران با سکولاریسم یا عرفی شدن دین در سطح جامعه است. 

این نشست در نظر دارد که در ابتدا مفاهیم مورد نیاز شامل برنامه دینی، برنامه غیردینی، تلویزیون دینی و تلویزیون ایدئولوژیک را بازگشایی کند و سپس با مراجعه به چند نمونه از انواع برنامه‌هایی که در طیفی از برنامه‌های غیر دینی تا برنامه‌های دینی قرار می‌گیرند، چگونگی اثرگذاری آنها بر مخاطب جهت شکل دهی تعریفی از دین به عنوان دین منحصر در حوزه خصوصی، یا دین فعال در هر دو حوزه عمومی و خصوصی را مورد بررسی و توجه قرار دهد.

 این نشست دوشنبه، بیست و چهارم فروردین در دفتر انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات، واقع در خیابان جلال آل احمد، پل نصر، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، طبقه اول از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.


کد مطلب: 6172

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6172/بررسی-نسبت-تلویزیون-دینداری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir