تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۵
۰
کد مطلب : ۶۱۷۸

درگيري مجدد شيعيان و سني‌هاي عربستان در جوار بقيع

درگيري مجدد شيعيان و سني‌هاي عربستان در جوار بقيع
به گزارش خيمه، در درگيري روز جمعه تعداي از شيعيان و حدود 200 نفر از اهل سنت عربستان در مدينه سه تن از شيعيان اين کشور مجروح شدند.
به گفته شاهدان عيني زماني اين درگيري‌ها شروع شد که يک جوان از منطقه شيعه‌نشين مدينه با جواني از منطقه سني‌نشين درگير شدند. پس از اين اتفاق تعداد 200 تن از همسايگان جوان سني به کمک او آمده و به سنگ‌پراني عليه ساکنان منطقه شيعه‌نشين مدينه پرداختند. شنيده شده که اهل سنت در اين ماجرا همراه با فرياد الله اکبر، بر عزم خود مبني بر "جهاد عليه تشيع" شعار سر دادند.
همچنين حمله‌کنندگان اهل سنت، علاوه بر آنکه سبب مجروح شدن جند نفر از شيعيان شدند، تعدادي از خودروهاي آنان را هم به آتش کشيدند.
پيش از دخالت نيروهاي امنيتي، تعدادي از مهاجمان به منزل يکي از شيعيان منطقه وارد شده و اقدام به ضرب و جرح دو تن از اهالي آن خانواده کردند.
گفته شده که در ميان مهاجمان تعدادي از نيروهاي امنيتي عربستان از هيأت امر به معروف و نهي از منکر و پليس امنيتي نيز حضور داشته‌اند.
بعد از درگيري شيعيان با پليس امنيتي عربستان در آوريل گذشته که منجر به بازداشت تعداد زيادي از شيعيان و نيز حصر چند روزه شهر شيعه‌نشين عواميه شد، اين دومين درگيري مهم طايفه‌اي و مذهبي در چند ماه اخير است.
مرجع : شبکة راصد الأخبارية
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما