بازدید اركستر ناسيونال اوكراين از پشت صحنه «اپراي عروسكي عاشورا»

خبرگزاری فارس , 10 دی 1387 ساعت 7:17

اركستر ناسيونال اوكراين كه براي اجراي آثار درويشي و حسين عليزاده به تهران آمده بودند، از پشت صحنه «اپراي عروسكي عاشورا» ديدن كرد.


به گزارش خیمه، روز يكشنبه اركسترناسيونال اوكراين به رهبري «ولاديمير سيرنكو» كه براي اجراي آثار محمدرضا درويشي و حسين عليزاده به تهران آمده بودند، در ادامه سفر خود به تالار فردوسي رفته و از پشت صحنه «اپراي عروسكي عاشورا» ديدن كرد.

اين اركستر كه خود موسيقي «اپراي عروسكي عاشورا» را توليد كردند، از عروسك‌ها و دكور نمايش بازديد كردند و به تماشاي تمرينات گروه آران نشستند؛ بعد از اجراي بخش‌هايي از اين اپرا، اين گروه به تشويق اعضاي گروه پرداختند.

آنها اجراي اين اپرا را بسيار تاثيرانگيز عنوان كردند و به گفته خودشان تصور نمي‌كردند كه هنگام ضبط اپرا، با اثري به اين قوت روبه‌رو شوند.

اين اپرا قرار است از 22 دي ماه در تالار فردوسي اجرا شود و همزمان با آن نمايشنامه‌ اثر با خط و هنرمندي خسرو روشن به تماشاگران اهدا شود، همچنين CDموسيقي اپراي عروسكي عاشورا توزيع خواهد شد.

ساخت عروسك‌ها برعهده علي پاكدست بوده و سرپرست كارگاه عروسكي نيز بر عهده مريم اقبالي است؛ موسيقي اين اپراي عروسكي در استوديو راديو اوكراين (كيف) ضبط شد و اين كار با حضور رهبر اركستر سمفونيك در اين راديو صورت گرفت؛ آهنگسازي اين اثر بر عهده بهزاد عبدي از هنرمندان ايراني مقيم اوكراين بود.

گروه آران سومين تجربه در كنار هم بودن را با اجراي اپراي عروسكي عاشورا پشت سر مي‌گذارد.


کد مطلب: 618

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/618/بازدید-اركستر-ناسيونال-اوكراين-پشت-صحنه-اپراي-عروسكي-عاشورا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir