با موضوع تاریخ عاشورا؛

کتاب «شکوه عشق» در نمایشگاه کتاب تهران عرضه میشود

سايت خبری قرآنی , 23 فروردين 1388 ساعت 10:37

امیر اسماعيل آذر، از ارائه اثر جديدش با عنوان «شكوه عشق» با موضوع تاريخ عاشورا در بيست و دومين دوره نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران خبر داد.


به گزارش خیمه، سراينده كتاب "خورشيد خراسان" گفت: «"شكوه عشق" مجموعه‌ اشعاری پيرامون تاريخ و شعر عاشورا است كه تاريخ عاشورا، ظهر عاشورا و ... را به نظم كشيده است.»

این استاد دانشگاه با اشاره به تدوين دقيق اشعار اين كتاب افزود: «اين اشعار به گونه‌ای گردآوری شده‌اند كه جوانان و محققان می‌توانند به سادگی از آن‌ها در انجام تحقيقات و پژوهش‌هايی عاشورايی بهره‌گيری كنند.»

اسماعیل آذر با بيان اينكه «اين كتاب علاوه بر تاريخ عاشورا، مضامينی چون نقد شعر مشهور محتشم كاشانی (باز اين چه شورش است) را نيز در بردارد»، تصريح كرد: «تاريخ تعزيه و اهميت آن در حوزه نمايش و چگونگی شكل‌گيری دسته‌های عزاداری، سينه‌زنی، زنجيرزنی و روضه‌خوانی نيز در اين كتاب شرح داده شده است.»

وی "شكوه عشق" را اثری جامع در حوزه شعر عاشورايی دانست كه به آشنايی بيشتر جوانان با تاريخ اين حماسه عاشقانه مؤثر خواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: «تاريخ شعر عاشورا از روزگار كسائی مروزی (نخستين مرثيه‌سرای اهل بيت(ع) در تاريخ ادبيات) تا امروز به همراه تمام اشعار هنری شاعران در اين كتاب گردآورده شده است.»

"شكوه عشق" در 5300 نسخه و 900 صفحه توسط انتشارات سخن به چاپ می‌رسد.


کد مطلب: 6182

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6182/کتاب-شکوه-عشق-نمایشگاه-تهران-عرضه-میشود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir