انتشار «زندگي و مقتل امام حسين(ع)»

29 فروردين 1388 ساعت 8:57

تأليف كتاب «زندگي و مقتل امام حسين(ع)» در گروه تاريخ اسلام بنياد پژوهش‌هاي اسلامي رضوي به پايان رسيده و به‌زودي اين اثر منتشر مي‌شود.


 به گزارش خیمه، گروه تاريخ اسلام با تأكيد بر منابع تاريخي معتبر موجود تا قرن ششم سعي در تأليف كتابي به دور از تحريفات و اختلافات ‌روايي در خصوص زندگاني امام حسين(ع) تا شهادت كرده است.

اين اثر كه در دو جلد منتشر مي‌شود با اشراف بر آرا و اختلافات روايي، تاريخي معتبر و روشن از زندگاني امام حسين(ع) و مقتل آن حضرت را پيش‌روي خواننده قرار مي‌دهد.

پژوهشگران گروه تاريخ اسلام بنياد پژوهش‌هاي اسلامي رضوي در تأليف كتاب «زندگي و مقتل امام حسين(ع)» روايات عقلايي با استناد بيشتر را در اولويت قرار داده و روايات معتبر ديگر را نيز ذكر كرده‌اند.

در اين اثر عناويني چون ولادت امام، دوران حيات، علت خروج امام(ع) از مدينه، نامه‌هاي كوفيان به امام(ع)، علت ترك مكه و ناتمام گذاشتن حج، واقعه عاشورا، فضايل و مناقب امام(ع) و ... موجود است.

همچنين كتاب «نقد منهج ابن تيميه» تأليف گروه تاريخ اسلام بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي در سال جاري منتشر مي‌شود.

اين كتاب به نقد سيره علمي ابن تيميه (پدر ديدگاه وهابيت) پرداخته است.

مؤلف اين اثر حبيب طاهرالشمري، پژوهشگر گروه تاريخ اسلام بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي است كه اين كتاب را در بيش از 600 صفحه به زبان عربي تأليف كرده است.

مؤلف در اين كتاب علاوه بر نقد آرا و عقايد ابن تيميه كه وهابيت بر نظر او تأكيد بسيار دارد به نقد عقايد و باورهاي وهابيت با استناد به احاديث و روايات منقول از پيامبر اكرم (ص) پرداخته و برخي از تناقضات موجود در انديشه‌هاي ابن تيميه را بيان كرده است.

در حال حاضر تأليف كتاب «نقد منهج ابن تيميه» در گروه تاريخ اسلام به پايان رسيده و مراحل چاپ را سپري مي‌سازد.

كتاب «لغزش‌هاي ابن تيميه» نيز در گروه عربي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي در حال ترجمه از عربي به فارسي است.


کد مطلب: 6259

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6259/انتشار-زندگي-مقتل-امام-حسين-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir