دیدار ضرغامي از مختار ثقفی

30 فروردين 1388 ساعت 11:33

رئيس سازمان صداوسيما به همراه گروهي از معاونان و مشاوران خود اول ارديبهشت، از جريان فيلمبرداري صحنه‌هاي کربلا در سريال «مختارنامه» بازديد می‌کند.


به گزارش خیمه، عزت‌الله ضرغامي، رئيس سازمان صداوسيما به همراه گروهي از معاونان و مشاوران خود در حوزه معاونت سيما، مجلس شوراي اسلامي، کميسيون فرهنگي و حسن اسلامي‌مهر، رئيس مرکز سيما فيلم از پشت صحنه پروژه تاریخی «مختارنامه» دیدار می‌کند.

گروه توليد «مختارنامه» براي به تصوير کشيدن فاز نهايي اين سريال که به وقايع کربلا اختصاص دارد، در شاهرود به سر مي‌برند و در حال حاضر مشغول فيلمبرداري صحنه‌هاي مربوط به کربلا و نهر علقمه در بيابان‌هاي طرود هستند که در 100 کيلومتري شاهرود است.

در اين قسمت از کار که بخش پاياني فيلمبرداري هم محسوب مي‌شود،‌ کاوه‌فتوحي در اولين تجربه بازي خود، در نقش جواني حضرت عباس مقابل دوربين رفته است و محمدفيلي در نقش شمر و انوش معزي در نقش حرمله بازي مي‌کنند.

رضا استادي مدير روابط عمومي پروژه هنوز صحنه خاصي براي فيلمبرداري در روز سه‌شنبه اعلام نشده است؛ به طوري که گروه براساس برنامه‌ريزي قبلي به کار خود ادامه مي‌دهند، مگر اين که تغييرات جوي شرايط ديگري را به گروه تحميل کند.

سريال «مختارنامه» داستان قيام مختار ابوعبيدثقفي ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگي وي روايت مي‌كند. شهرت مختار به خاطر قيامي است كه پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهي از شهداي كربلا توسط او شكل مي‌گيرد و در نهايت به پيروزي مي‌رسد.

از ديگر بازيگراني که در اين مجموعه ايفاي نقش کرده‌اند مي‌توان به فريبرز عرب‌نيا در نقش مختار، رضا رويگري، عنايت شفيعي، ژاله علو، رضا کيانيان ، محمدرضا شريفي‌نيا ، نسرين مقانلو، پرويز پورحسيني، انوشيروان ارجمند، كريم اكبري مباركه، فريبا کوثري ، مهدي فخيم زاده ،‌محمد صادقي و بسياري ديگر اشاره کرد.

«مختارنامه» از محصولات تاريخي – مذهبي ويژه‌اي است که در مرکز سيمافيلم توليد مي‌شود. این سریال را داوود ميرباقري، کارگردانی می‌کند و محمود فلاح، تهيه‌کننده آن است.


کد مطلب: 6282

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6282/دیدار-ضرغامي-مختار-ثقفی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir