تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۴
۰
کد مطلب : ۶۲۸۸
يکي از رهبران شيعيان عربستان:

مذهب تشيع در میان مذهاب رسمی عربستان بیاید

مذهب تشيع در میان مذهاب رسمی عربستان بیاید
به گزارش خيمه، شيخ توفيق عامري روحاني شيعه سعودي خواستار آزادي بيشتر اقليت‌ها و حضور آنها در مشارکت‌هاي سياسي عربستان شد. عامر در خطبه نماز جمعه شيعيان در مسجد «ائمه بقيع» شهر أحساء گفت هموطنان شيعه سعودي نيز خواستارند تا همچون برادران اهل سنت بتوانند به رده‌هاي بالاي حکومتي ومديريتي کشور دست يابند.

همچنين عامر خواستار امکان حضور شيعيان در مجلس شورا و نيز شوراهاي منطقه‌اي شد. شيخ عامر در بخش ديگري از خطبه‌هاي خود خواستار به رسميت شناختن مذهب شيعه در منار چهار مذهب رسمي اهل تسنن و حضور علملا و فقهاي شيعيان در شوراي افتاي عربستان شد.

شوراي افتاء، رسمي‌ترين و مهمترين مرجع قانون‌گذاري و صدور فتواهاي رسمي در عربستان است که علمايي از هر چهار مذهب فقهي اهل سنت در آن حضور دارند.
شيخ عامر در بخش ديگري از خطبه خود به دستگيري تعدادي از شيعيان عربستان به دليل نصب پرچم سياه بر بالاي خانه‌هايشان و يا نوشتن عباراتي چون يا حسين و يا علي بر روي خودروهايشان اعتراض کرد و گفت اصلا با عقل انساني سازگار نيست که عده‌اي را به خاطر نوشتن عباراتي اين چنين بازداشت کنند و بايد مقامات دادگستري عربسيتان بلافاصله احکام تبرئه آنها را صادر کنند.

شيخ عامر از مبارزان و آزادي‌خواهان شيعه سعودي است که در طول چند ماه اخير و بعد از دستگيري‌هاي شيعيان در غائله درگيري‌هاي مدينه، بارها بازداشت و زنداني شده و پس از مدتي مجددا آزاد شده‌است.
مرجع : شبکة‌راصد الأخبارية
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما