ثبت نام عتبات عالیات تا 3 اردیبهشت ادامه دارد

پایگاه اطلاع رسانی حج , 31 فروردين 1388 ساعت 11:15

ثبت نام تا پایان روز پنجشنبه 3 اردیبهشت از طریق پایگاه اینترنتي سازمان حج و زیارت به آدرس www.atabat.haj.ir ادامه دارد؛ جزئيات جديدي نيز درباره آن اعلام شده است.


سازمان حج و زيارت جزئيات جديدي از ثبت‌نام براي سفر عتبات عاليات را اعلام كرد. معاون حج و زيارت سازمان پيش‌تر از ثبت‌نام اينترنتي 305 هزار نفر براي سفر به عتبات عالیات، در ماه‌هاي خرداد و تیر خبر داده بود. يك چهارم ثبت‌نام کنندگان متقاضي سفرزمیني و یک چهارم نیز متقاضي سفر هوایي هستند.

حسين اكبري، هزینه سفر زمیني به عتبات عالیات را از مبدا تهران 307 هزارتومان و هزینه سفر هوایي را 540 هزارتومان اعلام کرد.

اکبري درباره دلیل افزایش هزینه سفر هوایي گفت كه در این دوره یک شب اقامت در بغداد به منظور زیارت کاظمین و یک سفر زیارتي به سامرا نيز پیش‌بیني شده است. اكبري وعده داد در ماه‌هاي خرداد و تیر، روزانه 3هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شوند. 

سهمیه
هر استان نيز طبق سه عامل جمعیت، میزان تقاضا بر اساس سنوات قبل و تعداد دفاتر خدمات زیارتي تعیین شده است. به همين دليل ثبت‌نام در برخي از استان‌ها بیش از سهمیه بوده‌است که پس از پایان ثبت‌نام، پذیرفته‌شدگان با قرعه‌کشي مشخص مي‌شود. ظرفیت برخي استان‌ها نیز از جمله گیلان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان به حد نصاب نرسیده است.

اسامي پذیرفته‌شدگان در قرعه‌کشي از طریق ارسال پیامک، اعلام در روزنامه‌هاي کثیرالانتشار، پایگاه اینترنتي عتبات عالیات سازمان حج و زیارت و رسانه هاي عمومي به اطلاع آنها مي‌رسيد.

ثبت نام تا پایان روز پنجشنبه 3 اردیبهشت از طریق پایگاه اینترنتي سازمان حج و زیارت به آدرس www.atabat.haj.ir ادامه دارد.


کد مطلب: 6291

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/6291/ثبت-نام-عتبات-عالیات-3-اردیبهشت-ادامه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir