تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۸
۰
کد مطلب : ۶۳۸۹

برگزاری سوگواره سراسری تعزیه در ایام دهه فاطمیه

برگزاری سوگواره سراسری تعزیه در ایام دهه فاطمیه
به گزارش خیمه، عظیم موسوی، در گفتگو با خبرنگار خیمه گفت: «این سوگواره به صورت استانی 15امین دوره خود را برگزار می‌کند و از سال گذشته تصمیم گرفتیم آن را به صورت سراسری اجرا کنیم که دومین دوره آن در خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.»

وی خود 12 دوره داور این سوگواره بود و می‌گوید که پایه‌گذار و مبتکر این سوگواره رییس حوزه هنری کرمان بوده است. فردی که این سوگواره را به ابتکار خودش آغاز کرد و برای این کار فضایی زیبا و مناسب در حاشیه شهر درنظر گرفت.

فضایی که موسوی از آن یاد می‌کند ظرفیت پذیرش جمعیت 10 تا 12 هزار نفری را دارد و تا چند سال در ایام محرم مجالس تعزیه در آن اجرا می‌شد و مورد استقبال مردم آن نواحی نیز قرار می‌گرفت؛ موسوی می‌گوید به دلیل نزدیکی این محل به کوه و وزش باد شدید، تصمیم گرفته‌شد اجرای مجالس تعزیه و برگزاری سوگواره را به ایام دهه فاطمیه منتقل شود.

دومین سوگواره سراسری عاشورا در بخش مسابقه با موضوع رجزخوانی برگزار می‌شود و گروه‌های مختلف می‌توانند یک اجرا داشته باشند.

سال گذشته 14 گروه از شهرستان‌های مختلف در این سوگواره حضور داشتند، موسوی به خیمه خبر داد تعداد گروه‌های شرکت کننده در این دوره افزایش می‌یابند و چند نشست تخصصی نیز با حضور پژوهشگران تعزیه برگزار می‌شود.

بررسی نقاط ضعف و قوت نخستین سوگواره سراسری تعزیه که در خرداد ماه سال 1387 برگزار شده بود، انتخاب مسئولین کمیته‌های پنج‌گانه دومین سوگواره سراسری تعزیه از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

دومین سوگواره سراسری تعزیه 27 اردیبهشت لغایت 7 خردادماه در کرمان برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما